تاریخ انتشار :

روزنامه نگار فرانسوی:

فرانسویان تحت نفوذ دروغ رسانه ها هستند

وی در این برنامه به برخی منابع معتبرتاریخی فرانسه اشاره کرد که چطوربی شرمانه توسط همین رسانه ها برای نسل های آینده تطهیر شده اند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  :محمد جواد طاهر ی ژان میشل آپاتی Jean-Michel Aphatieستون نویس و روزنامه نگار حوزه سیاسی است که چندی پیش در یک برنامه زنده تلویزیونی ازشبکه RTL  دعوت شد وی حرفهای تند و تیزی درباره رسانه های فرانسه زد که مانند سیلی محکمی به دروغ و ریاکاری بی حد وحصر نظام حاکم بود. وی در این برنامه به برخی منابع معتبرتاریخی فرانسه اشاره کرد که چطوربی شرمانه توسط همین رسانه ها برای نسل های آینده تطهیر شده اند. ژان میشل آپاتی یکی از معدود روزنامه نگاران سیاسی شجاع و جسوری است که آنچه را که خیلی ها به آرامی درباره آن حرف می زنند را با صدای بلند بیان می کند ان هم در آستانه انتخابات فرانسه که رسانه ها با  دروغ پراکنی به دنبال انحراف افکار عمومی از واقعیات هستند.

 

میشل آپاتی گفت: وقتی فردی مثل اریک زمور که مخالف سرسخت مسلمانان است با نگرانی می گوید در فرانسه تعداد مسلمانان و عرب‌های زیاد هستند خبر به خوبی دیده می‌شود و آن را انعکاس زیادی می دهند تا اذهان عمومی را حساس کنند و مراقب رشد جمعیت مسلمانان در فرانسه باشند که به مرور زمان هشدار دهنده است، اما در مقابل وقتی  می گوییم جمعیت یهودی ها در فرانسه بسیار زیاد است، اصلا رسانه ها انعکاس نمی دهند و شما خبر را در حاشیه جامعه قرار می دهید تا دیده نشود. زیرا رسانه ها هستند که انبوهی از خبرهای دروغ و غیر واقعی را به جامعه تزریق می کنند.

 

وی در این برنامه تلویزیونی گفت: من چیزی که به خودم مربوط می شود را نگاه می کنم جالب است من خودم را پدر اخلاق میدانم، یک راهکار مودبانه البته چیزی که در اغلب اوقات با انتقاد مواجه می شود. زندگی اجتماعی بدون اخلاق وجود ندارد مانند ماجرای دریفوس که یک مسئله اخلاقی است. ارتش آماده می شود که برای آلساس و لوریان بمیرد، دروغ می نویسد و از ارتش دفاع می کند می گوید: « ما به ارتش کاری نداریم اما اگر برای اخلاقیات باشد وارد عمل می شویم زیرا کسانی که برای مرگ آماده می شوند نمی توانند دروغ بگویند». خب با این دیدگاه شارلی ابدو هم خودش را پدر اخلاق می داند!!

 

این روزنامه نگار و منتقد ادامه داد: دیودونه و آلن سورال محکوم به یهودی ستیزی هستند و رسانه ها آنها را بایکوت کردند شما هم در برنامه های خودتان آنها را نشان نمی دهید، اما وقتی اریک زمور فردی اسلام ستیز را دادگاه فرانسه محکوم می کند، فیگارو آن خبر را کار می کند، شبکه RTL  آن را کار می کند… من به خوبی متوجه هستم پشت این قضیه چیزی است و برنامه های تلویزیونی و مطالب روزنامه ها سفارشی  و دستوری هستند وقتی زمور از جمعیت بالای مسلمانان و عربها در فرانسه حرف میزند یک مرتبه همه رسانه ها آن را پوشش می دهند ولی درباره  دیودونه و آلن سورال که متهم به یهودی ستیزی هستند هیچ خبری کار نمی شود من نمی خواهم بگویم تعصب روی دیودونه و آلن سورال دارم، بلکه احساس می کنم این بخشی از فرهنگ از بین رفته ماست.

 

وی افزود: فرانسه کشوری با تاریخ کهن است ما می خواهیم ماه آینده در مورد الجزایر زیاد صحبت کنیم. مورخان، به حضور فرانسه در الجزایر و نه جنگ الجزایر بلکه به رفتار ارتش اشاره می کنند که البته بسیار قدیمی است مربوط به سال ۱۸۴۰ در الجزایر و بحث تازه ای نیست، چون درمنابع تاریخی یک کمپین مطبوعاتی اروپایی هم برای محکوم کردن اقدام ارتش فرانسه نسبت به کشتار گسترده مسلمانان در جریان فتح الجزایر وجود دارد همچنین کمپین مطبوعاتی در ژوئن ۱۸۴۵ و مناظره ای که در پاریس ژوئن ۱۸۴۵ برگزار شد. جایی که وزیر دفاع وقت مارشال سولت باید به نمایندگان مجلس پاسخ می داد و ازعملکرد ارتش فرانسه دفاع می کرد. در میان تمام سربازان فردی بود که هرگز از او حرفی زده نمی شود، که من خودم کمی در مورد او صحبت می کنم، نامش لوئیس است، که از مدرسه پلی تکنیک فارغ التحصیل شده است، درخشان ترین سرباز نسل خود و او برای جنگ نظریه پردازی می کرد و کسی بود که نظریه کشتار دسته جمعی را در الجزایر مطرح کرد برای گرفتن زمینهای بومیان الجزایری. اما چرا من درباره دلاموریسی یِر حرف می زنم، چارلز آندره ژولین که یکی از مورخان بزرگ است و برای عموم مردم کمتر شناخته شده گفته است که او از همه غیرانسانی ترین آنهاست، طرفدار کشتن مردان جنگنده و زنان و کودکان بود به لویی جوشو دستور داده بود همه آنها را بکش! و امروز این پدر اخلاقیات مرا شوکه کرده است چون یک مهدکودک به نام او در پاریس نامگذاری شده است و  والدین فرانسوی هر روز صبح پسران و دختران خود را در مدرسه «دلاموریسی یر» واقع در منطقه ۱۲ پاریس رها می کنند. شما فکر می کنید با این وضعیت، فرهنگ ما به جایی می رسد ؟! بله من رسانه، پدر این اخلاق لعنتی  و آنچه که مرتبط به این لعنتی است، هستم.

 

گفتنی است این سخنان تند و انتقادی ژان میشل آپاتی در برنامه زنده تلویزیونی  هنگامی بود که فرانسه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و با کاهش اقبال عمومی برای رای دادن مواجه است، این در حالی است که انبوهی از کانال های خبری وشبکه های اجتماعر سیطره دروغ های خود قرار داده اند و سخنان تکان دهنده این روزنامه نگار و سردبیر فعال و شناخته شده  سروصدای زیادی براه انداخت.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار