تاریخ انتشار :

رهیافتگان

افزایش روز افزون تازه مسلمانان در اسپانیا

تعداد جمعیت مسلمانان روز به روز در حال افزایش است، گرویدن مردم اسپانیا به دین اسلام با رضایت و به صورت خودکار انجام می شود، زیرا تازه مسلمانان، آرامش خود را در دین اسلام می یابند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از الراصد، تعداد گروندگان به دین مبین اسلام در اسپانیا روز به روز درحال افزایش است، به طوری که درسال ۲۰۲۰ میلادی جمعیت مسلمانان از مرز دو میلیون نفر عبور کرد. در طول سال های اخیر شماری از مردم اسپانیا ترجیح دادند که به دین اسلام روی آورند.

مسلمانان اسپانیا می گویند که اسلام در جستجوی شان در صلح درونی یافتند. آنها به عربی سخن نمی گویند و از نظر فرهنگی و زندگی خانوادگی از سنت های غربی تبعیت می کنند. آنها ترجیح می دهند که در منطقه اندلس که تحت حکومت اسلامی بود، در جنوب اسپانیا زندگی می کنند.

مسجد جامع در شهر گرانادا تنها مکان عبادی است که اذان از گلدسته آن در میان یک هزار و ۷۰۰ مسجد در اسپانیا طنین انداز می شود. یکی از پرترددترین مکان هایی برای کسانی است که تمایل دارند به دین اسلام بگروند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از عمر دیل پوزو، رئیس بنیاد موقوفه مسجد جامع در گرانادا در جنوب اسپانیا نوشت: از زمان شیوع بیمای کرونا در سال ۲۰۲۰ میلادی، دست کم یک نفر در اسپانیا هر روز جمعه به دین اسلام مشرف شده است.

تعداد اسپانیایی هایی که شش سال پیش در گرانادا به اسلام گرویدند، نزدیک به ۱۰ نفر در سال بود، اما این آمار به تدریج به ۳۰ نفر سپس ۵۰ و ۶۰ نفر در طول شیوع کرونا افزایش یافته است.

پوزو می گوید: در شهرهای سویا، کوردوبا، بارسلونا تعداد اسپانیایی هایی که به اسلام گرویده اند، افزایش قابل توجهی دارد.

امیر رودریگز، (۲۴ ساله) در ۱۵ اوریل دربرابر نمازگزاران در مسجد جامع گرانادا به اسلام گروید و اعلام کرد که پس از گرویدن به دین اسلام، احساس آرامش می کنم.

وی افزود باید بگویم که کمی عصبی بودم و تمایل بسیاری برای گرویدن به اسلام داشتم. به محض اینکه در حضور نمازگزاران شهادتین را گفتم احساس آرامش کردم. برای من پذیرش اسلام مانند بازگشت به ریشه هایم است. همه ارزش های فرهنگی که ما در گرانادا داریم، تقریبا از طریق مسلمانانی که ۸ قرن در اینجا زندگی کرده اند، به ما رسیده است.

رودریگز می گوید:ما همچنان در مسیر ارزش هایی که به جا گذاشته اند، حرکت می کنیم. متاسفانه، اطلاعات غلط بسیاری در جامعه اسپانیا درباره این موضوع است. من فکر می کنم که تعداد کسانی که این حقیقت را می دانند روز به روز درحال افزایش است.

جادیا مارتینز(۷۷ ساله) که از ۴۲ سالگی مسلمان شده است، می گوید: گرویدن او به اسلام نتیجه یک روند طولانی جستجو در خود و ریشه هاست. به طور معمول برای یک غربی غافلگیر کننده است که اسلام را در جستجوی صلح درونی بیابد. می تواند گفت که باتوجه به فشارهایی که رسانه ها و جامعه بر اسلام وارد کردند، نتیجه غیرمنتظره است.

مارتینز می گوید: اندلس الان بخشی از فرهنگ غرب و اروپا است.  این منطقه با شمال آفریقا و گذشته اسلامی ارتباط نزدیک دارند. اگرچه برخی در اینجا علیه اسلام سخن می گویند. آنها به خوبی می دانند که گرانادا امروز میراث باقی مانده از مسلمانان است.

وی می گوید: باوجود احکام و مفاهیم اشتباه درباره اسلام، صدای مسلمانان شنیده می شود و در دل کسانی که می خواهند بشوند، طنین انداز می شود گرویدن به اسلام موجی خودکار است که مردم را جذب می کند نه کمپین تبلیغاتی. به همین دلیل تعداد مسلمانان روز به روز افزایش می یابد.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار