تاریخ انتشار :

بخش رهیافتگان در رسانه های دیگر

چادر نماز مادرم برایم آرامش و امنیت معنوی به ارمغان می آورد

یاسین علی اقتصاد دان و رهیافته از کشور فرانسه با اشاره به خاطره ای در خصوص کودکی هایش گفت: زمانی که شش ساله بودم چادر نماز مادرم برایم آرامش و حساس امنیت معنوی به ارمغان می آورد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) سومین نشست بخش ره‌یافتگان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سومین شب از برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست که یاسین علی اقتصاددان و رهیافته از کشور فرانسه حضور داشت و در خصوص مسلمان شدنش گفت: مادرم در سال ۸۰ میلادی همزمان با انقلاب اسلامی ایران مسلمان شد. بر همین اساس من نیز با مفاهیم دین اسلام آشنا شده و در سن نوزده سالگی، بعد از مسافرتی که به شهر اندلس داشتم، مسلمان شدم در حالی که تا قبل از آن مادرم مسلمان بود و من مسیحی. در سفرم به اندلس، منشأ تمدن بزرگی که در اسپانیا وجود دارد را برگرفته از حقیقتی دانستم. من با انقلاب و امام خمینی (ره) آشنا شده بودم و این اهرمی برای مسلمان شدنم بعد از بازگشت از این سفر بود.

وی با تاکید بر نقش کلیدی مادرش ادامه داد: هنگام نماز مادرم چادر به سر می‌کرد و من هم در تعطیلات مدرسه پیش ایشان می‌رفتم. با توجه به اینکه این پوشش برایم بسیار نامانوس بود ولی آرامش و احساس امنیت معنوی را نسبت به آن احساس می‌کردم. حتی خودم با اینکه آن زمان مسلمان نبودم جانماز کوچکی را در زیر تختم نگهداری می‌کردم.

یاسین علی با اشاره به اینکه همه اینها راه‌هایی است که خداوند پیش روی انسان می‌گذارد، گفت: وقتی صفا و عشق به معنویت وجود دارد مادیات هم به ثمره عشق جلوه می‌کند و جهاد حق و باطل نیز در راستای این عشق مشخص می‌شود.

این اقتصاددان با بیان اینکه اسلام یک آئین و دین جهانی است، گفت: مطمئن باشید در کنج اتاقهای دانشجویی افرادی هستند که پشت پرده مسلمان و متحول می‌شوند و این تحول دل‌ها در نهایت به یک تحول بزرگ‌تر منجر خواهد شد. کم نیستند افراد مسلمانی که شرایط حاکی از موانع سیاسی مانع بروز فعالیت‌هایشان می‌شود. مسلمانان عدالت جو در همه جا هستند و این حرکت تنها دست یک فرد خاص نیست بلکه جهان شمول است و در گستره این کره خاکی رخ می‌دهد.

این رهیافته از کشور فرانسه با اشاره به اینکه از مدیران توتال فرانسه بوده است، گفت: بعد از اینکه دفتر بسته شد، مایل بودیم در ایران به زندگی ادامه دهیم حتی با وجود موانعی که برای یک مرد خارجی حتی با وجود همسر ایرانی وجود دارد، زندگی در ایران را بر فرانسه ترجیح دادیم.

وی گفت: اگر ما بشریت محور فکر کنیم یعنی اینکه به آینده بشر فکر کنیم بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم. اینکه در آینده تکنولوژی یا نرخ بهره مهم است؟ یا امور دیگری از جنس دیگر؟ جنبشی که امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایجاد کرده حرکتی بشریت محور است و هرچقدر موانع برای همه باشد، آینده بشر بر اسلام اهل البیتی استوار خواهد ماند. ما هم باید پشتش ایستاده و آن را رشد بدهیم و کاری کنیم که سربلند باشد.

علی یاسین رهیافتگی را فرآیندی ما فوق منطق خواند که عقل معاش و محاسبه آن را نمی‌پذیرد و گفت: این امر اسمش عشق است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار