تاریخ انتشار :

ایتالیا

برگزاری مسابقه«با حجاب ملکه باش»توسط جنبش زنان مسلمان در ایتالیا

جنبش زنان مسلمان در ایتالیا برای نخستین بار ابتکاری را در قالب مسابقه با عنوان «با حجاب ملکه باش» راه اندازی کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از الشروق، «آسیه بلحاج» بانوی الجزایری ابتکاری را با عنوان «با حجاب ملکه باش» و با شعار «الگو باش» ارائه کرده که اولین ابتکار در نوع خود در اروپا و ایتالیا است.

این ابتکار برای رفع چالش‌های پیش روی دختران مسلمان در مواجهه با موج فزاینده بی حجابی یا تلقی  حجاب به عنوان مانعی در برابر دستیابی به موفقیت یا ادغام در جوامع غیرمسلمان است.

آسیه بلحاج، بنیانگذار و رئیس جنبش زنان مسلمان در ایتالیا، با همکاری چندین انجمن و فعال زن در جامعه مدنی، از طریق این اقدام به دنبال ایجاد جایگزینی مناسب برای تحکیم معنای واقعی حجاب است که نه تنها به عنوان یک پوشش اسلامی تلقی می‌شود بلکه نشان دهنده موجودیتی برای دختر مسلمان است که شایسته است در بین ملت‌ها به آن افتخار کند.

این ابتکار، مسابقه‌ای است که برای اولین بار در ایتالیا برگزار می‌شود و از تمامی دختران محجبه مقیم این کشور بین سنین ۱۴ تا ۲۵ سال برای شرکت در مسابقه و کسب عنوان ملکه حجاب در سال ۲۰۲۲ در ایتالیا دعوت شده است.

هیئت داوران این مسابقه جدای از معیارهای زیبایی ظاهری دختر، بر معیارهای مشخص و مطالعه شده از جمله معیار تعهد تکیه خواهند کرد تا برنده علاوه بر تثبیت ایده حجاب، به مفهوم واقعی آن که خداوند برای زنان مسلمان پذیرفته است، شایسته الگو شدن باشد.

همچنین قرار است یک مراسم رسمی برای اعلام برنده این عنوان برگزار شود و فرد برگزیده، از جایزه سفر عمره بهره‌مند شود.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار