تاریخ انتشار :

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی

انتشار کتاب «تأمین مالی کارآفرینی»

کتاب «تأمین مالی کارآفرینی» تألیف «محسن مطیعی» عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران چاپ و منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)کتاب «تأمین مالی کارآفرینی» تألیف «محسن مطیعی» عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران چاپ و منتشر شد.

در بخش مقدمه کتاب آورده شده است: یکی از مهم‌ترین موانع شکل‌گیری کارآفرینی نبود اعتبار کافی، منابع مالی و الزامات تأمین مالی اعم از خدمات مشاوره‌های، مسائل حقوقی عقود مالی و … است. روش‌های تأمین مالی پاسخی به این مسأله است. یکی از مهم‌ترین مباحث راه‌اندازی و توسعه کارآفرینی، بحث تأمین مالی است. برای مطالعه تأمین مالی کارآفرینی به توجه به مباحث مالی نیاز است. مباحث مالی را در دو سطح خرد و کلان می‌توان بحث کرد.

 

در ادامه مطالب آمده است، در سطح خرد نظریات مالی که ناظر بر تصمیم‌گیری شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی یا کارآفرینان در خصوص تأمین منابع، ساختار سرمایه، نقدینگی، سود و زیان، پرداخت مالیات، نوع مشارکت‌ها، سهامداری و … است و در سطح کلان مباحث مالی ناظر بر سیاست‌های کلان اقتصادی دولت مانند سیاست‌های پولی، مالی، ارزی یا ترویج کارآفرینی و حمایت از کسب و کارهای جدید و …. است.

در فصل نخست کتاب با عنوان «نقش دولت و فلسفه سیاستگذاری مالی» آمده، دخالت دولت در امور، همواره مسأله‌ای کلیدی و مورد بحث بوده است. در یک دسته‌بندی حدی از این موضوع می‌توان گفت دخالت حداقلی دولت و دخالت حداکثری دولت مورد نظر است. از نگاه لیبرالی نگاه حداقلی و از نگاه سوسیالیستی نگاه حداکثری به دولت وجود دارد. آدام معتقد به عدم دخالت در بازار می‌گوید بر این اساس یک دست نامرئی بازار را به تعادل می‌رساند، این دست نامرئی براساس نیروهای عرضه و تقاضا عمل می‌کند. باید توجه داشت این باور ریشه در تعالیم اسمیت، پدر علم اقتصاد دارد. وی که تحت‌تأثیر تعالیم مذهبی بود، بر این باور است، همانطور که آفرینش، یک نظم خودجوش دارد و هنگامی که بخشی از آن از تعادل خارج می‌شود مجدداً به تعادل برمی‌گردد، نیروهای بازار هم بر همین اساس عمل کرده و فقدان تعادل بازار را به سمت تعالی سوق می‌دهند، از این‌رو نیازی به دخالت دولت در بازار نیست.

این مجموعه در ۳ بخش و ۲۰ فصل به موضوعاتی چون نقش دولت و فلسفه سیاستگذاری مالی، نظریه‌های تأمین مالی، تأمین مالی کارآفرینی، روش‌های رایج تأمین مالی کسب و کارها، تأمین مالی بانک‌محور، تأمین مالی سهامی، سرمایه‌گذاری خارجی، انتقال فناوری، بورس، عقود اسلامی به مثابه تأمین مالی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، تأمین مالی شخصی، تأمین مالی جمعی، بریکولاژ، فرشتگان کسب و کار، بوت استراپ، فن بازار، پارک علم و فناوری و مراکز رشد و شتابدهنده می‌پردازد.

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «تأمین مالی کارآفرینی» را در ۳۰۱ صفحه و نسخه کاغذی کتاب را به قیمت  ۸۰ هزار تومان و نسخه الکترونیکی آن‌را به قیمت ۴۰ هزار تومان به بازار نشر عرضه کرد.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار