تاریخ انتشار :

سلسله یادداشت‌های یک مبلّغ، از خاطرات سفر به برزیل (۵)

جای خالی پرچم ایران در برزیل/ نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران با توسل به شهدا

سفارت ایران در برزیل، مرحله‌ی بعدیِ پیگیری بود که تماس گرفتم و این موضوع را با آنان در میان گذاشتم و از آنان پرچم ایران را درخواست کردم؛ اما مسئولین سفارت‌خانه، در کمال تعجب گفتند: “پرچم نداریم تا برای شما بفرستیم!”

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)حجت‌الاسلام احمد قادری، از روحانیون مبلغی است که کار خود را با یادگیری زبان پرتغالی آغاز کرد. . قادری درباره انگیزه یادگیری زبان پرتغالی گفت: در سال ۱۳۹۵ از این جهت وارد مؤسسه بین‌المللی جامعه‌المرتضی شدم و در سال۱۳۹۶، فعالیت زبانی خود را با حضور در دوره‌های تکمیلی زبان پرتغالی مؤسسه “نسیم رحمت”، تکمیل کردم. در نهایت پس از مدت ۲ سال و نیم به این زبان مسلط شدم. پس از آن، کار تبلیغ خود را از اواخر سال ۱۳۹۷ از طریق فضای مجازی آغاز کردم. اولین سفر تبلیغی خود را در بهمن ماه سال ۹۷ به کشور برزیل داشتم.

قسمت اول

 

یکی از شهرهایی که بنده مدتی در آنجا اقامت داشتم، شهر Guaranta do norte در استان Matogoroso (ماتوگروسو) نزدیک به جنگل‌های آمازون بود. در حاشیه‌ی شهر، کشتارگاهی به نام Frigorífico Redentor وجود داشت که در همان ایامِ اقامتِ بنده، برای ایران تولید می‌کرد و گوشت‌هایِ بسته‌بندی شده و یخ‌زده‌ی گوساله‌های برزیل را با نظارت ناظر شرعی و بهداشتی، برای ایران و چند کشور دیگر، صادر می‌کرد.

جلوی درب ورودیِ کشتارگاه، پرچم کشورهایی که وارد‌کننده‌ی تولیدات آن کشتارگاه بودند، نصب بود. من اطلاع داشتم که بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی، کشتارگاه‌ها در زمانی که برای کشوری تولید دارند، موظفند پرچم همان کشور را در ورودی کشتارگاه نصب کنند؛ ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاده بود.(البته که کم‌کاری و عدم پیگیریِ شرکت وارد کننده‌ی گوشت به ایران هم بی‌تاثیر نبود.)

روزی با هماهنگیِ قبلی رفتم و به مسئولینِ کشتارگاه، اطلاع دادم، آنها بدون هیچ‌گونه مقاومتی گفتند: درست است که ما برای ایران تولید می‌کنیم؛ اما پرچم ایران در اختیار نداریم، اگر شما تهیه کنید، ما نصب می‌کنیم.

بلافاصله با دفتر حلال ج.ا.ایران در سائوپائولو تماس گرفتم. متاسفانه بعضی از مسئولینِ وقت این دفتر، دغدغه‌ای برای چنین موضوعاتی نداشتند و اساسا برایشان مهم نبود و من را به عدمِ دقت به اینگونه مسائل، توصیه کردند!

سفارت ایران در برزیل، مرحله‌ی بعدیِ پیگیری بود که تماس گرفتم و این موضوع را با آنان در میان گذاشتم و از آنان پرچم ایران را درخواست کردم؛ اما مسئولین سفارت‌خانه، در کمال تعجب گفتند: “پرچم نداریم تا برای شما بفرستیم!”

اگر چه در آن شرایط و در دیار غُربت، کمی امید خود را از دست داده بودم؛ اما عشق به وطن و روحیه‌ی انقلابیِ من، اجازه نمی‌داد دست از پیگیری بکشم. برای همین کارِ به ظاهر کوچک، دست به دامان شهدا شدم و به آنان متوسّل شدم. برای خودم بسیار جالب بود که در نهایت با پیگیری‌هایی که انجام شد، کار طوری رقم خورد که همزمان با روز دوازدهم فروردین – روز جمهوری اسلامی ایران – تصویر پرچم مقدس و زیبایِ ایران که به زحمت روی پارچه پرینت گرفته شده بود، ورودی کشتارگاه در کنار پرچم‌ برزیل برافراشته شد.

از آن به بعد، هر زمان از آنجا عبور می‌کردم، با افتخار به پرچم سه‌رنگِ ایران اسلامی نگاه می‌کردم که نسیم خوشِ برزیل، آن را به اهتزاز درآورده بود.

احمدقادری

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار