تاریخ انتشار :

انتشارات کالمن لوی

انتشار کتاب جدید درباره مسلمانان فرانسه

عضو مسلمان کمیته ملی مشورتی حقوق بشر در فرانسه، کتاب جدیدی درباره مسلمانان این کشور منتشر کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از البوابه، شمس الدین حافظ، رئیس مسجد جامع پاریس و حقوقدان و عضو کمیته ملی مشورتی حقوق بشر در فرانسه، کتاب جدیدی را این ماه با عنوان« بدون نارضایتی برخی، ما فرزندان جمهوری هستیم» توسط انتشارات کالمن لوی در پاریس منتشر کرد.

این چهارمین کتاب شمس الدین حافظ است. در سال ۲۰۲۱ کتاب «مانیفست علیه تروریسم اسلامی» توسط انتشارات اریک بونیر ودر اکتبر سال ۲۰۱۰ کتاب «نام زمور چه شد؟» توسط انتشارات لومومونت، در آگوست سال ۲۰۰۵ کتاب «حقوق و دین اسلام» را به طور مشترک با گیل دیورز منتشر کرد.

وی در کتاب جدید خود می گوید که مسلمانان فرانسه به طور کامل در بافت ملت فرانسه ادغام شده اند. از فرانسوی ها خواست تا به گورستان نظامی برای دیدن مسلمانانی بروند که در راه فرانسه جان باختند.

شمس الدین حافظ تاکید می کند که مسلمانان فرانسه به طور کامل بدون انگیزه پنهان و بدون مناقشه ای به ملت فرانسه متعهد هستند. از ملت فرانسه خواسته می شود برای یادبود مبارزان کشته شده به فرانسه بیایند. بیایید و صدای مسلمانان در ارتش فرانسه را بشنوند. آنها با شور و شوق سرود ملی فرانسه را می خوانند. چه کسی جرأت پیشنهاد ادغام آنها در جامعه فرانسه را دارد؟ او گفت ما شهروند فرانسه هستیم، حتی اگر باعث ناراحتی برخی شود.

وی در کتاب خود آورده است که اسلام دین صلح و امنیت است، زیرا به نقش زنان احترام می گذارد و به آنها ارج می نهد. آن گونه که برخی گمان می کنند، زنان را دست کم نمی گیرد، بلکه عزت جامعه و امت در علو جایگاه زنان است.. در حقیقت ملت به پیشرفت نمی رسد مگر اینکه زنان جایگاه خود را در کنار مردان به دست آوردند.

در این کتاب آمده است: تروریسم نه از اسلام است و نه از منش مسلمانان. فرانسه آزمایشگاه زیبایی برای افکاربه شمار می آید و در آن بزرگ‌ترین اقلیت اسلامی در اروپا جای دارد. آنها شهروندان فرانسوی در بافت ملت فرانسه به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده این کشور تلقی می شوند.آنها مانند هر شهروند فرانسوی دیگر از حقوق برخوردارند.

وی تاکید می کند: مسلمانان در حال حاضر در کشور با تکثر فرهنگی و مذهبی زندگی می کنند. فرانسه برآموزش زبان عربی به عنوان جوهر اسلام تمرکز کند تا این زبان، دومین زبان  بعد از فرانسوی و قبل از انگلیسی باشد تا درک درستی از اسلام و آموزهای آن به دست آید.

 

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار