تاریخ انتشار :

عبدالکریم بی‌آزار شیرازی

مسلمان شدن روژه گارودی از زبان مرحوم خسروشاهی

حجت‌الاسلام عبدالکریم بی‌آزار شیرازی، استاد حوزه و دانشگاه ضمن تشریح ماجرای مسلمان شدن پرفسور روژه گارودی از زبان مرحوم خسروشاهی، گفت: مرحوم خسروشاهی روحیه تقریب خود را تا اواخر عمر داشت و در اواخر هم تلاش کرد تا کتاب قصه تقریب نوشته شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)عبدالکریم بی‌آزار شیرازی، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب، من روزی از مرحوم خسروشاهی درباره ملاقات با پرفسور روژه گارودی و نحوه مسلمان شدن او پرسیدم؛ توضیح داد در ملاقاتی که با ایشان داشتم تعریف کرد که من جزء سربازان فرانسوی بودم که به الجزایر اعزام شدم، در ایجا همراه برخی سربازان دیگر دستگیر شدیم و ما را پیش مجاهدان الجزایری بردند و قرار اعدام برای ما صادر شد و مرا هم به یک سرباز الجزایری سپردند تا بالای کوه مرا اعدام کند، او در مسیر از من پرسید پس اسلحه تو کو؟ گفتم من اسلحه نداشتم و در پشت جبهه کار می‌کردم، این سرباز الجزایری گفت از نظر دین من تو چون اسلحه نداری و اسیر هستی من حق کشتن تو را ندارم و آزاد هستی و برای اینکه دوباره دستگیر نشوم مرا به جای امنی رساند و برگشت.

من خیلی تحت تاثیر اسلام قرار گرفتم که حتی نسبت به اسرای جنگی قانون عادلانه دارد بنابراین شروع به مطالعه در مورد اسلام کردم و آن را دین انسانیت یافتم و مسلمان شدم.

 

 

اشتراک گذاری :


  1. مجید رضوی گفت:

    بسیار جالب بود

  2. مصطفی گفت:

    عجب خیلی جاب بود

آخرین اخبار