تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 1

آیا برای سئو و بهینه سازی سایت حتما باید الگوریتم های گوگل را بشناسیم؟

توصیه ما به شما این است که حتما از جدیدترین الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. هرچقدر شما دارای کالاهای خوب و باکیفیت باشید و یا خدمات خوبی به مخاطب عرضه کنید،

کسب وکارهای مجازی برای موفقیت نیاز به یک سری الگوریتم های خاص دارند. این الگوریتم ها توسط موتورهای جستجویی مانند گوگل شناسایی شده و باعث می شود که آن سایت بیشتر در معرض دید مخاطب قرار بگیرد. در این متن می خواهیم ببینیم که آیا برای سئو و بهینه سازی سایت، این الگوریتم ها ضروری است یا راه دیگری نیز وجود دارد؟

درمورد الگوریتم های گوگل چه می دانید؟

اول ببینیم که الگوریتم چیست؟

الگوریتم در واقع یک سیستم ریاضی می باشد که چند تا موضوع را تعریف می کند. این الگوریتم ها در گوگل، نحوه رسیدن به رتبه های بالا در هر جستجو را برای کاربران معرفی می کنند. به عنوان مثال یک سایت برای این که توسط موتور جستجوی گوگل شناسایی شود و در جستجو در رتبه های نخست قرار بگیرد، نیاز است که مواردی مانند سئو متن، سئو داخلی و خارجی، لینک دهی و …. را رعایت کند.

رعایت این الگوریتم ها باعث می شود که یک سایت همیشه در اولویت های جستجو قرار بگیرد و جذب مخاطب بالایی داشته باشد. حال می خواهیم چند مورد از الگوریتم های سئو را معرفی کنیم.

 

معروفت ترین الگوریتم های سئو

 الگوریتم بوستون:

این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و در یک کنفرانس علمی معرفی شد که اولین آپدیت گوگل بود. الگوریتم بوستون به بررسی مطالب به طور ماهانه تمرکز داشت. اما بعدها دچار تغییر شد تا جایی که به بررسی روزانه رسید. همین امر باعث شد تا سایت ها به فکر تولید محتوای روزانه  بیفتند.

 

 الگوریتم فلوراید

این الگوریتم نیز در سال ۲۰۰۳ منتشر شد که نشان داد سایت ها از چه روش هایی برای جذب ترافیک ارگانیک بهره مند شوند. از جمله این روش ها می توان استفاده از کلمات کلیدی خوب و مناسب یا لینک دهی به سایت های داخلی و خارجی اشاره داشت .

در مورد موضوع فوق محتواهای بسیار خوبی درسایت آکادمی مهدی عراقی وجود دارد که برای اطلاع بیشتر می توانید آن ها را مطالعه کنید.

 

 الگوریتم شخص سازی

این الگوریتم در سال    ۲۰۰۵ و از طرف گوگل انتشار یافت. در این الگوریتم  کاربران می توانستند از جستجوهایی که قبلاً توسط افراد انجام شده بود مطلع شده و از آن ها برای جستجوهای جدید استفاده کنند. بدین صورت که نحوه سرچ و کلمات کلیدی که کاربران قبلاً از آن ها استفاده می کردند قابل رویت بود.

 

 الگوریتم کلی

الگوریتم کلی در سال ۲۰۰۷ بیان شد و هدف آن سهولت کار برای کاربران گوگل بود. تا قبل از آن هر کدام از نتایج مانند تصاویر، ویدئوها، اخبار، کتاب ها و…در یک جستجو نشان داده می شد. اما پس از این الگوریتم هر کدام از موارد جدا شد.

برای آشنایی بیشتر با تمام الگوریتم های گوگل رو لینک کلیک کنید.

 

با شناخت این الگوریتم ها سایت خود را بهینه سازی کنید

 الگوریتم پاندا

این الگوریتم یکی از مهم ترین الگوریتم ها برای گوگل می باشد ازاین جهت با نام پاندا یاد می شود که بعضی از سایت ها و صاحبان آن ها مانند پاندا تنبلی کرده و در سایت خود مطالب جدید یا محتواهای جدید درج نمی کنند. یا حتی از محتوای دیگر افراد کپی می کند. اگر گوگل این محتواهای کپی شده را شناسایی کند، تشخیص می دهد که سایت از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و در نتیجه سایت را به کاربران نشان نمی دهد.

 

 الگوریتم EMD

این الگوریتم بر روی دامنه وب سایت تمرکز دارد. اگر یک سایت از دامنه خوبی برخوردار نباشد و سرعت مناسبی نداشته باشد، گوگل آن را در دسته سایت های خوب به حساب نمی آورد. به همین منظور در سال های اخیر توجه به دامنه سایت بیشتر شده است و افراد سعی می کنند از یک سامانه دامنه خوب و باکیفیت برای سایت خود استفاده کنند تا توسط گوگل شناسایی شوند . ترجیح افراد به خرید یک دامنه با کیفیت اما گران بیشتر از خرید دامنه کم کیفیت و ارزان است.

 

الگوریتم پنگوئن

این الگوریتم ب لینک دهی تمرکز دارد که هم لینک های داخلی و هم لینک های خارجی را در بر می گیرد. برای این الگوریتم مهم است که یک سایت چقدر مورد لینک دهی قرار داده شده است. همین مسئله باعث می شود که الگوریتم گوگل آن سایت را یک سایت با کیفیت و با محتوای خوب شناسایی کرده و بیشتر در معرض دید مخاطب قرار دهد.

در زمان های گذشته افراد برای رسیدن به این الگوریتم ها سعی می کردند که گوگل را فریب داده و از راه های میان بر استفاده کنند. اما در طول این سال ها الگوریتم های گوگل بسیار دقیق مهندسی و برنامه ریزی شده اند و عملاً افراد دیگر نمی توانند آن را فریب دهند. در هر موردی که گوگل به تقلب شک کند آن سایت را دیگر در نتایج اولیه جستجو ها و در معرض دید مخاطب قرار نمی دهد.

سخن پایانی

توصیه ما به شما این است که حتما از جدیدترین الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. هرچقدر شما دارای کالاهای خوب و باکیفیت باشید و یا خدمات خوبی به مخاطب عرضه کنید، اما دارای یک سایت خوب و بهینه سازی مناسب با الگوریتم های گوگل و سئو نداشته باشید، عملاً زحمت های شما به آن نتیجه دلخواه نمی رسد.  برای این منظور می توانید از افراد فعال و متخصص در زمینه سئو کمک بگیرید.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی یکی از آکادمی های بسیار خوب در این زمینه می باشد. این آکادمی دارای افراد باتجربه و با دانش بالا در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ بوده که با استراتژی های خاص خود می توانند سایت شما را به خوبی در معرض دید مخاطبین قرار دهند. امروزه گوگل کیفیت سایت ها را با توجه به الگوریتم های خود می سنجد . به همین منظور اگر یک سایت از این الگوریتم ها برای بهینه سازی خود استفاده نکند عملاً برای گوگل به خوبی شناسایی نمی شود.

منبع بهینه سازی سایت توسط مهدی عراقی

 

اشتراک گذاری :

,


آخرین اخبار