تاریخ انتشار :

هلند

افزایش اسلام‌هراسی در پایتخت هلند

یک پژوهش که در آمستردام پایتخت هلند انجام شده نشان می‌دهد که اقدامات اسلام‌هراسانه علیه مسلمانان در زندگی عملی و شبکه‌های اجتماعی افزایش داشته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از عربی ۲۱، پژوهشی که از سوی مرکز مهاجرت و توسعه اروپا _ مدیترانه (EMCEMO) و به درخواست شهرداری آمستردام تهیه شده نشان داده است که مسلمانان پایتخت هلند در محل کار خود در معرض رفتارهای اسلام‌هراسانه و در فضای مجازی نیز در معرض سخنان نفرت‌انگیز قرار دارند.

در این پژوهش بیان شده است که اسلام‌هراسی و گفتمان نفرت علیه مسلمانان، در زندگی اجتماعی و عملی مسلمانان آمستردام به شکل طبیعی و عادی درآمده است.

این پژوهش در همین رابطه به آثار جسمی، عاطفی و روحی اقدامات اسلام‌هراسانه علیه مسلمانان ساکن آمستردام پرداخته و افزوده است: مسلمانان به سبب ظاهر و پوشش خود به‌راحتی در معرض تبعیض‌ها و نژادپرستی‌ها و همچنین اهانت‌ها و تهدیدات بسیاری قرار دارند.

پژوهش می‌افزاید: رسانه‌ها و سیاستمداران هلندی در تبدیل اسلام‌هراسی به یک پدیده طبیعی و عادی در زندگی روزمره بین مردم این کشور نقش داشته‌اند.

در پایان این پژوهش به شهرداری آمستردام توصیه‌ شده است که تدابیر قاطعانه‌ای علیه شرکت‌ها و افرادی که اقدامات اسلام‌هراسانه علیه مسلمانان به‌ویژه در محیط کار آنها انجام می‌دهند، اتخاذ کنند.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار