تاریخ انتشار :

سوئد

معرفی اسلام به غیر مسلمانان در مرکز اسلامی استکهلم سوئد

مرکز اسلامی استکهلم به عنوان قدیمی ترین موسسه اسلامی در سوئد در سال ۲۰۰۰ میلادی مسجد این مرکز را افتتاح کرد تا نخستین و بزرگ‌ترین مسجد در پایتخت سوئد باشد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) مرکز اسلامی استکهلم یکی از قدیمی ترین موسسات اسلامی در سوئد به شمار می آید که در سال ۱۹۸۱ به عنوان بخشی از انجمن اسلامی در سوئد تاسیس شد.از آن روز تاکنون این مرکز اسلامی خدمت به اقلیت مسلمان در سوئد را به طور کلی و به استکهلم را به طور خاص انجام می دهد.

این مرکز اسلامی، مسجد استکهلم را سال ۲۰۰۰ میلادی در منطقه سودرمالم افتتاح کرد که نخستین و بزرگ‌ترین مسجد در پایتخت سوئد است. این مسجد خدمات زیادی را به جامعه سوئد و اقلیت مسلمان ارایه می دهد که از مهمترین آنها می توان به برپایی مناسک مذهبی از جمله نمازهای پنجگانه، برپایی نمازجمعه هفتگی، نماز عید و سایر شعایر مذهبی اشاره کرد.

این مسجد همچنین خدمات دیگری مانند ثبت عقدهای رسمی ازدواج که طبق قوانین اسلامی توسط دولت سوئد تایید شده است، مدرسه قرآن کریم، زبان عربی برای کودکان درپایان هفته، درس های عمومی، خطبه ها به زبان های عربی و سوئد به صورت روزانه ارایه می دهد.

مسجد استکهلم همچنین مرکز مهمی برای معرفی دین اسلام است که روزانه پذیرای صدها بازیدکننده غیرمسلمان از تمامی بخش های جامعه سوئد مانند مدارس، دانشگاه ها، موسسات مذهبی، دولتی، بازدیدهای رسمی و غیره است. تعداد بازدیدکنندگان غیر مسلمان در سال به ۲۰ هزار نفر می رسد.

این مسجد فعالیت های آگاهی بخشی زیادی در مورد اسلام برگزار می کند. مسجد استکهلم حضورپررنگی در مسایل مربوط به واقعیت اسلامی در سوئد در عرصه های سیاسی و رسانه ای این کشور دارد.

مسجد استکهلم بسیاری از موسسات و انجمن های اسلامی فعال را در همه زمینه ها و رشته های تخصصی دربرمی گیرد که خدمات خود را به مسلمانان در سوئد ارایه می دهند. انجمن اسلامی در سوئد، موسسه آموزش برای آزادی ابن رشد، اتحادیه جوانان مسلمانان درسوئد، موسسه حج و عمره، وقف مدارس اسلامی، بنیاد امداد اسلامی، انجمن قاریان قرآن، جمعیت زنان مسلمان، بنیاد فرهنگی الهلال، جمیعت پیشاهنگی مسلمانان، جمعیت جوانان مسلمان در استکلهم از جمله این نهادهای اسلامی هستند.

این مسجد همه پرسش ها و نظرات مسلمانان و غیرمسلمانان را به زبان عربی سوئدی یا انگلیسی برای برقراری ارتباط دریافت می کند.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار