تاریخ انتشار :

انگلیس

اعتراض به لایحه نژادپرستانه شهروندی، موسوم به ملیت و مرزها در لندن

جمعی از فعالان خقوق بشری، وکلا و سیاستمداران انگلیسی در اعتراض به لایحه جدید شهروندی این کشور در لندن در تجمعی سخنرانی می‌کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از انجمن حقوق بشر اسلامی، در اعتراض به لایحه  نژادپرستانه  موسوم به ملیت و مرزها (Nationality and Borders Bill) جمعی از فعالان حقوقی، سیاستمداران و مدافعان حقوق بشر در لندن تجمع می‌کنند.

به گفته برگزارکنندگان این  اعتتجمعراضی، در صورت تصویب این لایحه حداقل ۶ میلیون نفر در خطر از دست دادن حق شهروندی خود هستند.

این مراسم ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت لندن(۱۵ به وقت تهران) در منطقه Old Palace Yard لندن برگزار شد.

پیتر هربرت، رئیس انجمن وکلای سیاه پوست؛ جرمی کوربین نماینده مجلس انگلیس؛ بارونس شامی چاکرابارتی  فعال حقوق بشری؛ بل ریبیرو آدی نماینده مجلس؛ معظم بیگ از سازمان حقوق بشری CAGE؛ گورپریت سینگ آناند از شورای سیک‌های انگلستان؛ دلیا ماتیس از سازمان زندگی سیاهان مهم است و مسعود شجره از انجمن اسلامی حقوق بشر لندن سخنرانان این تجمع خواهند بود.

چندی قبل شورای مسلمانان انگلیس (MBC) در واکنش به این لایحه اعلام کرد، این قانون پیشنهادی که به دولت بریتانیا اجازه می‌دهد تا به‌طور مخفیانه تابعیت بریتانیایی را از شهروندان دوتابعیتی سلب کند، به‌طور آشکار نژادپرستانه است و بافت جوامع اقلیت این کشور را تهدید می‌کند.

زارا محمد، دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: لایحه ملیت و مرزها (Nationality and Borders Bill) توهین به حقوق بشر است. به نظر می‌رسد این لایحه تلاش دیگری برای به حاشیه راندن بیشتر گروه‌های اقلیت است و در عین حال آزادی‌های مدنی ما را از بین می‌برد.

این لایحه که منتقدان آن را لایحه ضد پناهجویان نامیده‌اند، حاوی مقرراتی است که به پاتل، وزیر کشور انگلیس اجازه می‌دهد تا بدون اطلاع قبلی، شهروندی افراد را حذف و یک سیستم دو لایه برای پناهجویان ایجاد کند.

صد نفر از چهره‌های جامعه مدنی قبلاً در نامه‌ای سرگشاده لایحه ملیت و مرزهای پیشنهادی دولت را محکوم کرده‌ و آن را به‌طور آشکار نژادپرستانه خوانده‌اند.

در نامه سرگشاده این گروه، این قانون به عنوان مسیری برای سلب حق رأی و حتی اخراج رنگین‌پوستان در مقیاسی بی‌سابقه توصیف شده است.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار