تاریخ انتشار :

شبکه ماهواره‌ای «اقرأ»

داستان زندگی مشهورترین قاریان قرآن مصر در شبکه اقرأ

شبکه ماهواره‌ای «اقرأ» با تولید برنامه‌ای به نام «سفیران فوق‌العاده» داستان‌ زندگی قاریان مصری را برای علاقمندان روی آنتن برده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از الاهرام، این برنامه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت ۸ شب به وقت قاهره روی آنتن می‌رود و روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۸ صبح نیز تکرار آن پخش می‌شود.

سفیران فوق‌العاده را «راضی سعید»، فعال رسانه‌‌ای مصر تهیه کرده و خود او مجری برنامه است، این برنامه در روزهای اعلام‌شده میزبان مشهورترین قاریان قرآن مصر است و در گفت‌و‌گو با آنان مهم‌ترین وقایع زندگی شخصی و حکایت انس آنان با قرآن کریم را برای مخاطبان بازگو می‌کند.

شیخ محمود طبلاوی، احمد نعینع، محمد محمود عصفور، شیخ قطب الطویل، محمود الخشت، شیخ محمد السید ضیف، عبدالفتاح طاروطی، محمد بسیونی و شیخ طه النعمانی از قاریانی هستند که در این برنامه حضور یافته و داستان زندگی قرآنی آنان برای مخاطبان اقرأ روی آنتن می‌رود.

شبکه ماهواره‌ای «اقرأ» یک شبکه ماهواره‌ای دینی ـ اسلامی با مالکیت شبکه رادیو و تلویزیون عرب است، این شبکه در ۲۱ اکتبر ۱۹۹۸ تأسیس شد و خود را سفیراسلام در جهان رسانه می‌داند. این رسانه به دو زبان عربی و انگلیسی به تولید برنامه می‌پردازد.

اقرأ اخیراً به منظور تشویق بینندگان به قرائت قرآن کریم، در برنامه «و رتل القرآن» به پخش قرائت قاریان از سراسر جهان اقدام کرده است که در آن دست‌اندرکاران برنامه، قرائت‌های صحیح را برای پخش انتخاب و مجری ضمن بررسی سبک و نحوه ادای آیات تلاوت شده، توصیه‌هایی را برای کمک به بینندگان به منظور حفظ قرآن کریم به روش آسان و درست ارائه می‌کنند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار