تاریخ انتشار :

اسلام هراسی در اروپا

مسلمانان اروپا از روزهای سخت خود می گویند

از سال ۲۰۲۰ و طی دو سال گذشته جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در اروپا به اوج خود رسیده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) اسلام هراسی در اروپا گزارشی است که توسط پروفسور «انس بایراکلی» و «فرید حافظ» تهیه شده است که مطالعه ای در مورد اسلام هراسی در سراسر اروپا انجام دادند و دریافتند که از سال ۲۰۲۰ و طی دو سال گذشته، جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان به اوج خود رسیده است.

این گزارش همچنین به سوء استفاده آنلاین از مسلمانان و چگونگی روایات رسانه های اروپایی که موجب تحریک اسلام هراسی شده است،می پردازد.

«عایشه» ۴۰ ساله که با همسر و دو فرزندش در برلین زندگی می کند. قبلا از نقاب استفاده می کرد اما اخیرا پس از آزار فیزیکی مجبور به برداشتن نقاب خود شده است.

وی در این باره می گوید: من قبلا به بچه های دبستانی درس می دادم و کارم را دوست داشتم، اما پس از اینکه مجلس آلمات تصمیم گرفت استفاده از پوشیه هنگام تدریس را ممنوع کند مجبور به کناره گیری ار کارم شدم.

در ماه مه سال ۲۰۲۱، مجلس اعلای پارلمان آلمان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن همه کارمندان بخش دولتی از استفاده از نمادهای مذهبی از جمله حجاب و پوشیه منع شدند. اقدامی که به گفته عایشه «نوک کوه یخ» بود.

وی در این باره می گوید: ما نمی توانیم به ایمان خود آزادانه عمل کنیم و بدتر از آن این است که اگر هر گونه اقدام مذهبی انجام دهیم هدف قرار می گیریم.

چند سال پیش عایشه در روزی که به سمت ایستگاه مرکزی برلین می رفت با مردی بخورد کرد که با گفتن الفاظ رکیک حجاب را از سر او برداشت.

و شروع به فحش دادن به او و استفاده از الفاظ تحقیر آمیز در مورد نقاب او کرد.

عایشه می‌گوید که آن روز «بدترین روز زندگی‌اش» بود و از پرخاشگری و نفرتی که فقط به خاطر عمل به ایمانش دریافت کرده بود، احساس «آسیب دیدگی» کرد.

وی در این باره می گوید: اگر پارلمان آلمان از ما برای داشتن حجاب حمایت می‌کرد، به اندازه اکنون رنج نمی‌کشیدیم، اما آن‌ها اجازه این کار را به ما نمی‌دهند. فکر می‌کنم اوضاع بدتر می‌شود و مسلمانان بیشتر و بیشتر در آلمان نگران هستند که درباره نفرت ضد مسلمانان که ما با آن روبرو هستیم، اقدامات کافی انجام نشده است.

در فرانسه هم وضعیت بهتر از این نیست. مسلمانان نه تنها در مدارس فرانسه مورد هدف قرار می‌گیرند، بلکه هنگام تلاش برای یافتن شغل نیز مورد هدف قرار می‌گیرند.

در ژوئیه ۲۰۲۱ دادگاه دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد که شرکت های اتحادیه اروپا می توانند تحت شرایط خاصی کارمندان را از داشتن حجاب منع کنند.

در حالی که دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اصرار دارد که قانون جدید هیچ دین خاصی را هدف قرار نمی دهد، بسیاری از مسلمانان از این مسئله بسیار نگران هستند.

همانطور که این گزارش نشان می دهد، مسلمانان اروپا این احساس را به اشتراک می گذارند که اسلام هراسی هنوز هم رواج دارد و بدتر شده است، زیرا به اندازه کافی از سوی صاحبان قدرت کاری برای مقابله با آن انجام نشده است.

مسلمانان در اروپا مایلند تغییراتی را برای ارائه حقوق برابر و توانایی پایبندی آزادانه به دین خود بدون اعمال محدودیت در انجام دین و رعایت پوشش مذهبی مشاهده کنند اما تا کنون از این حق محروم مانده اند.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار