تاریخ انتشار :

خوشنویس مصحف ملی قطر

عبیده البنکی کتابت قرآن نهایت آرزوی هر خوشنویسی است

«عبیده البنکی»، خوشنویس قرآن ملی قطر با بیان این که کتابت این قرآن سه سال طول کشیده است، اظهار کرد: خوشنویسی قرآن مایه افتخار و بالاترین آرزوی هر خوشنویسی است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از الشرق، عبیده البنکی طی نشستی در حاشیه سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با موضوع خوشنویسی عربی، با اشاره به روند کتابت قرآن ملی قطر گفت: وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر مسابقه‌ای برای انتخاب خوشنویسی قرآن ملی برگزار کرد و ۱۲۰ خوشنویس از سراسر جهان در آن شرکت کردند.

 

وی افزود: ابتدا از ما نوشتن ۵ صفحه قرآن را خواستند، سپس این خوشنویسی‌ها داوری شد و ۷ خطاط برنده شدند؛ سپس مسابقه دیگری برای کتابت چند جزء قرآن برگزار شد و خدا را شکر من انتخاب شدم.

 

وی همچنین اظهار کرد: کتابت قرآن ملی بیش از سه سال طول کشید؛ اول با مداد به صورت تمرینی(پیش نویس) آن را نوشتم و بعد آن را به طور کامل نوشتم و در نهایت با اعراب‌گذاری و تذهیب ۸ سال طول کشید.

 

البنکی با بیان این‌که از جوهر دست‌ساز برای نوشتن قرآن ملی کشورش استفاده کرده است، تصریح کرد: برخی کشورها امروز از نحوه کتابت قرآن ملی قطر الگوبرداری کرده‌اند و همان شروط و مسابقه را برای نوشتن قرآن‌های ملی اجرا می‌کنند.

 

این هنرمند قطری همچنین گفت: همیشه شب‌ها و هنگام آرامش خوشنویسی می‌کنم و یک خوشنویسی وقتی مشغول خوشنویسی است، نباید با کسی صحبت کند.

گفتنی است؛ سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه ۲۰۲۲ که با شعار «العِلمُ نور: علم نور است» از ۲۳ دی‌ماه در قطر آغاز شد، امروز، ۲ بهمن‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه قطر به کار خود پایان می‌دهد.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار