تاریخ انتشار :

سلسله یادداشت‌های یک مبلّغ، از خاطرات سفر به برزیل (2)

تعجب زنان برزیلی از نام گذاری روز زن در ایران

تازه رفته بودم برزیل. با حال و هوای آنجا، چندان آشنایی نداشتم و غافل از اینکه اینجا از جعبه‌های شیرینی متعارفی که در قنادی‌های ایران وجود دارد، خبری نیست.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) حجت‌الاسلام «احمد قادری» از روحانیون مبلغ حوزه علمیه قم که از بهمن‌ماه ۹۷ تا خرداد ۹۸ به تبلیغ در شهرهای «گویانیا» و «گوارانتا» در کشور برزیل پرداخته است، در یادداشتی کوتاه به مناسبت میلاد حضرت زهرای مرضیه(س) و روز زن نوشت: دنبال خرید چند جعبه‌ شیرینی بودم تا در جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، توزیع کنم. تازه رفته بودم برزیل. با حال و هوای آنجا، چندان آشنایی نداشتم. غافل از اینکه اینجا از جعبه‌های شیرینیِ متعارفی که در قنادی‌های ایران وجود دارد، خبری نیست.

قسمت اول

پرس‌و‌جو کردم، گفتند برای این کار، بهترین راه حل، خرید و توزیع شکلات هست که برزیلی‌ها هم، عاشق شکلاتند. سفارش خرید چند بسته شکلات دادم.

روز میلاد حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها رسید. نشستم‌ پای سیستم و اطلاعیه تبریکی رو به مناسبت این روز خجسته، آماده کردم. در فضایی که تفکر فمنیستی موج می‌زند، در اطلاعیه‌ای که آماده شد، به گرامیداشت روز زن در ایران اشاره کردم و تصویری هم از تمثال مبارک امام خمینی(ره) در کنار نام مقدّس حضرت فاطمه علیها السلام، گذاشتم.

متن اطلاعیه این بود:

«امروز روز تولد دختر آخرین پیامبر خداست و همین‌طور روز زن در ایران، این روز را به همه تبریک می‌گوییم»

شکلات‌ها را درون ظرفی ریختم و یکی از پوسترها را کنار آن نصب کردم. در ورودی اتاق ایران هم، کنار تابلوی دفتر ایران، این اطلاعیه را چسباندم.

چون اتاق ما، محل رفت و آمد افراد بود، این اطلاعیه کوچک برای برزیلی‌ها، بسیار جلب توجه می‌کرد. بعد که وارد اتاق می‌شدند، با شکلات‌هایی که به آن علاقه داشتند، پذیرایی می‌شدند و یک عدد تسبیح، که برای مسیحی‌های متدیّن (مثل ما مسلمان‌ها)، ارزشمند است، به آنها هدیه می‌دادم و به بیان توضیحات مختصری از شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، می‌پرداختم.

اینکه در کشور ایران، روزی را که سالروز میلاد تنها دختر پیامبر خداست، به عنوان روز زن گرامی می‌دارند، نکته‌ای بود که در برزیل با استقبال فوق‌العاده افراد، به ویژه بانوان مواجه شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار