تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن

انتشار ترجمه ژاپنی کتاب «داستان راستان»

ترجمه ژاپنی کتاب «داستان راستان» استاد شهید مرتضی مطهری درباره سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در ژاپن منتشر می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) حسین دیوسالار، رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن از انتشار ترجمه ژاپنی کتاب «داستان راستان» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در توکیو و با مشارکت انتشارات «پائو» در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین‌المللی خبر داد.

در جریان دیدار حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن با یاسوناکا، رئیس مجموعه فرهنگی و انتشاراتی پائو در ژاپن، قرارداد همکاری چاپ و انتشار کتاب «داستان راستان» که به زبان ژاپنی ترجمه شده است، به امضا رسید.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیوسالار در این زمینه، اظهار کرد: با توجه به وجود خلأ محتوایی به زبان ژاپنی برای علاقه‌مندان و فرهنگ دوستان ژاپنی، رایزنی فرهنگی با مشارکت طرف‌های ژاپنی و برخی از ایرانیان علاقه مند، از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۵ عنوان کتاب و مجله با بیش از ۲۸ هزار تیراژ (علاوه بر نسخه الکترونیکی) را ترجمه و منتشر کرده است.

وی افزود: از جمله آن می‌توان به تولید ۵ شماره مجله تخصصی «ایران» به زبان ژاپنی، کتاب نفیس «۴۷۰۰مایل، هنر، پل ارتباط ایران و ژاپن» فارسی ـ ژاپنی، کتاب «الهی نامه عطار» ژاپنی، کتاب «نمایشگاه نقاشی تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن» ژاپنی، کتاب «اجلاس اولین گفت‌وگوی دینی ایران و ژاپن» فارسی ـ ژاپنی، کتاب «ژاپن‌شناسی در ایران» فارسی، کتاب «سینمای ایران و ژاپن» فارسی، کتاب «نیم نگاهی به ژاپن» فارسی و کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به فارسی اشاره کرد.

کتاب داستان راستان اثر استاد مطهری (ره) شامل حکایات آموزنده بسیاری درباره شخصیت، رفتار، رهنمودها و سیره زندگی پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم است. این کتاب تعریفی جدید از جامعه اسلامی ارائه می‌دهد که سرشار از حکمت است.

داستان «میهمانان حضرت علی(ع)»، حکایت «امام حسین(ع) و مرد شامی»، «سخن آموزنده امام صادق(ع) درباره رزق و روزی»، «همسفر حج» و «امام باقر(ع) و مرد مسیحی» از داستان‌ها و حکایت‌های این کتاب است

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار