تاریخ انتشار :

ایالت میشیگان آمریکا،

انتخاب اولین شهردار مسلمان دیربورن

عبدالله حمود، نخستین شهردار مسلمان شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا کار خود را با سوگند به قرآن کریم آغاز کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از فریپ، عبدالله حمود با قرار دادن دست چپ خود بر روی یک قرآن خانوادگی، به عنوان اولین شهردار مسلمان دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا، در لحظه‌ای تاریخی سوگند یاد کرد.

حمود پس از آن خطاب به حضار از تنوع دینی و نژادی دیربورن صحبت کرد و گفت که این شهر به عنوان یک الگوی دموکراتیک برای جهان عمل می‌کند. او خواستار یک نهاد پویا شد که ضمن حل چالش‌های شهر مانند زیرساخت‌ها در برابر همه پاسخگو باشد.

حمود گفت: چهار گوشه شهر ما دارای ویژگی‌هایی است که دیربورن را به مکانی غنی و سرزنده تبدیل می‌کند که همه ما آن را دوست داریم و خانه می‌نامیم. ما با هم در یک مأموریت هستیم تا ثابت کنیم که می‌توانیم بزرگترین مشکلاتی را که با آن روبه‌رو هستیم حل کنیم، در حالی که شفاف، پاسخگو و در دسترس برای همه هستیم. تیم جدید ما نه تنها تجربه گسترده، بلکه تنوع تاریخی را به ارمغان می‌آورد.  صرف نظر از پیشینه، محل زندگی یا زبان مادری شما، شهر دیربورن همیشه با شما منصفانه رفتار و تلاش می‌کند تا اعتماد شما را به دست آورد.

حمود اولین شهردار عرب آمریکایی دیربورن در شهری ۱۱۰ هزار نفری است که زمانی برای چندین دهه ارویل هابارد یکی از بدنام‌ترین نژادپرستان منطقه که از الفاظ تحقیر‌آمیز علیه اقلیت‌ها، از جمله سیاه‌پوستان و مردم عرب آمریکایی استفاده می‌کرد، شهرداری آن را بر عهده داشت.

حمود همچنین اولین شهردار مسلمان شهر است که در طول سخنرانی خود از برخی کلمات عربی برای تشکر از خداوند استفاده کرد. طبق داده‌های سرشماری سال ۲۰۱۹ دیربورن، اکنون ۴۷ درصد از جمعیت آن عرب‌تبار هستند.

سه رهبر دینی، یک مسلمان شیعه، مسلمان سنی و مسیحی  با هم در نمایش وحدت روی صحنه ظاهر شدند.

یکی از رهبرانی که سخنرانی کرد، شیخ احمد حمود، امام مرکز اسلامی آمریکا در دیربورن بود که عموی حمود است. دیگر رهبر مسلمانان سلیمان هانی از مؤسسه المغرب بود. کشیش تری پیلارسکی از کلیسای اسقفی مسیح در دیربورن نیز دعا کرد تا این شهر چراغی باشد برای دیگران که از آن پیروی کنند.

مایکل سارینی، رئیس شورای شهر گفت که او تلاش خواهد کرد تا یک رهبر فعال و به دنبال راه حل باشد.

عابد حمود، وکیل و دادستان سابق فدرال که ۲۱ سال پیش برای شهرداری نامزد شد، همراه با خانواده‌اش در این مراسم شرکت کرد. پسرش مصطفی حمود به عضویت شورای شهر انتخاب شد و سوگند یاد کرد.

عابد حمود گفت که هنگام تماشای مراسم تحلیف اشک ریخته است. زمانی که حمود در سال ۲۰۰۱ برای شهرداری دیربورن نامزد شد، روز انتخابات، مصادف با ۱۱ سپتامبر، روز حملات تروریستی بود. او در مقابل رقیب خود مایکل گویدو شکست خورد.

عابد حمود پس از مراسم تحلیف گفت: این لحظه‌ای است که ما مدت‌ها منتظر آن بودیم.وی افزود: در حالی که دیربورن برای چندین دهه دارای تنوع دینی و نژادی بوده است، ما احساس نمی‌کردیم که دولت ایالتی آن نماینده تنوع موجود در جامعه است. امروز شما آن را احساس کردید. به نظر می‌رسد تمام کارهایی که ما برای سال‌های متمادی انجام داده ایم به ثمر نشسته است.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار