تاریخ انتشار :

عربستان

مسجد فاطمه الزهرا(س) جاذبه زیارتی شهر جده

مسجد شناور مشهور به مسجد فاطمه الزهرا در شهر جده واقع شده است که در ساحل دریای سرخ قرار دارد و چشم انداز زیبایی رو به دریا دارد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )مسجد الرحمه در جده که به نام مسجد فاطمه الزهرا نیز شناخته می ‌شود، یکی از جاذبه‌ های شهر جده عربستان به شمار می ‌رود که بر ساحل دریای سرخ واقع شده است.

 

این مسجد با قرار گرفتن روی ستون‌ هایی بلند در کناره دریای سرخ، ازدور شناور به نظر می‌رسد.این مسجد بیش از سه دهه است که بنا شده است و در ساخت آن از سبک معماری سنتی و مدرن استفاده شده است وعلاوه بر تماشای زیبایی ‌های بنا، می ‌توان در مسجد الرحمه به نماز و عبادت نیز پرداخت.

 

این مسجد در سال ۱۹۸۵ با مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع در ساحل دریای سرخ بنا شده است وبه سیستم‌ های پیشرفته صوتی و روشنایی مجهز است و ظرفیت پذیرش دو هزار و ۳۰۰ نمازگزار را دارد.

 

این مسجد به مسجد شناور نیز مشهور است زیرا با جزر و مد دریا انگار در روی آب واقع شده است و در ساخت آن از سنگ های سفید استفاده شده است گویی بر سطح آب شناور است.

بخش داخلی مسجد نیز زیبا و اعجاب انگیز است و در داخل آن هشت ستون قرار دارد که گنبد را حمل می کند و در وسط آن یک لوستر زیبا آویزان شده است.

 

سقف این مسجد دارای نقوش اسلامی است و دارای پنجره های رو به بیرون است که دریا می توان از آن مشاهده کرد.

 

دیوارهای این مسجد نیز با نقش های اسلامی سنتی تزیین شده است و در ساخت آن از تکنولوژی های پیشرفته استفاده شده است.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار