تاریخ انتشار :

روسیه

طرح فدرال روسیه برای ساخت مساجد جدید و دانشگاه های اسلامی

در طرح فدرال روسیه، این کشور برای ساخت مساجد جدید و توسعه دانشگاه اسلامی تلاش می کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از «الاسبوع»، در بیانیه ای رسمی صادره از تاتارستان روسیه آمده است: در طرح فدرال روسیه قرار است ساخت مساجد جدید افزایش می یابد و دانشگاه های اسلامی نیز توسعه می یابند.

 

بر اساس بیانیه رسمی صادر شده توسط استان مشهور روسیه تاتارستان، طرح فدرال روسیه شامل افتتاح مجتمع جدید دانشگاه اسلامی روسیه در اوفا، ساخت مسجد جدید در نیژنی نووگورود و ساخت مسجد دیگری در کازان است.

در سال های گذشته و دوره کنونی، سرزمین های روسیه شاهد افزایش ساخت مساجد جدید علاوه بر توسعه مساجد فعلی در چارچوب تمایل دولت روسیه به احترام به آزادی عبادت شهروندان از همه مذاهب بوده است.

مفتی شیخ راویل عین الدین، رئیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و شورای مفتیان این کشور در دیدار با کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در فدراسیون روسیه تاکید کرد که طی سالیان گذشته، روابط قابل قابل اعتمادی بین سران روسیه و ایران برقرار شده است.

شیخ راویل عین الدین با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان مسلمانان روسیه و مردم ایران، به ویژه علاقه مندی تاتارهای روسیه به فرهنگ و زبان فارسی، بر تداوم و توسعه ارتباطات دست اندرکاران فرهنگی و دینی تاکید کرد.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار