تاریخ انتشار :

اسلام ستیزی در فرانسه

بسته‌شدن مسجد شهر کَن در حومه پاریس را به اتهام یهودستیزی

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد دستور بسته‌شدن مسجد شهر کَن در حومه پاریس را به اتهام یهودستیزی صادر کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از لوکال، وزیر کشور فرانسه گفت که دستور بسته شدن یک مسجد در شهر کن را به دلیل اظهارات ضدیهودی در آنجا صادر کرده است.

جرالد دارمنین مدعی شد که این مسجد در شهر ساحلی کن همچنین به حمایت از CCIF و BarakaCity، دو انجمنی که دولت در پایان سال گذشته به دلیل گسترش تبلیغات اسلام‌گرایانه منحل کرده بود، متهم است.

دارمنین به شبکه تلویزیونی CNews گفت که قبل از تعطیلی مسجد با شهردار کن، دیوید لیزنارد، مشورت کرده است.

این اقدام دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات فرانسه، مسجدی در شمال این کشور را به دلیل آنچه که به گفته آنها ماهیت افراطی سخنان امام آن بود، بستند.

مقامات گفتند که این مسجد در بووا، یک شهر ۵۰ هزار نفری در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال پاریس، به مدت شش ماه تعطیل شد، زیرا موعظه‌های آنجا باعث برانگیختن نفرت و خشونت و در دفاع از جهاد بود.

به گفته مقامات منطقه‌ای، اکتبر گذشته، مسجدی در آلون، در ۲۰۰ کیلومتری غرب پاریس، به مدت شش ماه به اتهام انجام خطبه‌هایی در دفاع از جهاد مسلحانه و تروریسم بسته شد.

دولت فرانسه سال گذشته اعلام کرد که بررسی‌های عبادتگاه‌ها و انجمن‌هایی را که مظنون به گسترش تبلیغات اسلامی رادیکال هستند، افزایش خواهد داد.

این سرکوب پس از قتل یک معلم به نام «ساموئل پتی» در اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شد که به دنبال نمایش کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام روی داد.

 

وزیر کشور فرانسه در مصاحبه روز چهارشنبه گفت که ۷۰ مسجد در فرانسه افراطی شده‌اند. به گفته وزارت کشور فرانسه، در مجموع ۲۶۲۳ مسجد و نمازخانه در این کشور وجود دارد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار