تاریخ انتشار :

اسپانیا

گفتگوی میان ادیانی با موضوع شناخت مبانی مشترک دو دین ابراهیمی اسلام و مسیحیت

دو دیدار مختلف بین مذهبی، یکی به میزبانی مسیحیان در محله نوئسترا سنیورا و دیگری به میزبانی مسلمانان در مسجد رکالده بیلبائو برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )۴۰ جوان مسیحی و مسلمان در دو نشست جداگانه بین مذهبی در محله نوئسترا سنیورا و همچنین در مسجد رکالده بیلبائو شرکت کردند. در این جلسات به‌منظور برقراری گفت‌وگو در مورد اعتقادات، دو گروه و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود به بحث‌های گروهی پرداختند.

نهاد اسقفی بیلبائو در بولتن ماهانه خود گزارش داده است، هر دو جلسه توسط انجمن اسلامی کشور باسک، بنیاد ایاکوریا و هیئت گفت‌وگوی بین ادیانی اسقف بیلبائو برگزار شد.

شعار این دیدارها که در تاریخ ۳۰ دسامبر در فضایی برادرانه و دوستانه انجام شد، «خانه مشترکمان را می‌سازیم» بود.

نماینده هیئت گفت‌وگوی بین مذهبی اسقف بیلبائو، میگل آن خل اسنائولا، اشاره کرد: در طول این جلسات، ۴۰ جوان از هر دو مذهب متعهد به ادامه و گسترش طرح‌های مشترک و کمک به همزیستی مسالمت‌آمیز شدند و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند و به برخی از نتایج عملی شناخت متقابل و تعهد اجتماعی اشاره کردند.

اسنائولا تأکید کرد: این نشست‌ها بر پایه شناخت مبانی مشترک دو دین ابراهیمی اسلام و مسیحیت، یعنی توحید، نیاز به محبت خداوند و نیاز به عشق به همنوع برگزار شده است.

وی این جلسات را به عنوان «یک بعدازظهر برای اشتراک‌گذاری و یک سال کامل برای زندگی مشترک»، توصیف کرد و افزود: «تفاوت‌ها زمانی به‌عنوان یک ثروت به رسمیت شناخته می‌شوند که اصل عشق حاکم شود».

وی در پایان اظهار داشت: «از نظر برگزارکنندگان این نشست‌ها، برای بیان این‌که ادیان به دنبال خشونت نیستند، بلکه به دنبال عناصر صلح، دوستی و برادری بین همه انسان‌ها هستند، باید برگزار شود».

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار