تاریخ انتشار :

کره جنوبی

اسلام در کره جنوبی؛هنوز در اقلیت حضور دارد، اما از سال ۱۹۶۵ در حال رشد است

جمعیت مسلمانان کره از ۳۷۰۰ نفر در سال ۱۹۶۵(سال ایجاد فدراسیون مسلمانان کره)به بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵ رسیده است

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم:معصومه طاهری
در این کشور ۵۱ میلیون نفری که دو دین مسلط مسیحیت (۳۱٫۶ درصد از جمعیت، تقسیم شده بین ۷٫۶ درصد کاتولیک ها و ۲۴ درصد پروتستان ها) و بودیسم (۲۴٫۲ درصد مؤمنان) و مذهب اسلام است و بعد از کشور چین به کشور قلب گرم شهرت دارد. با این حال به آرامی اما مطمئناً به پیشرفت خود ادامه می دهد. جمعیت مسلمانان کره از ۳۷۰۰ نفر در سال ۱۹۶۵(سال ایجاد فدراسیون مسلمانان کره)به بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵ رسیده است. حضور ضعیف مسلمانان در مقایسه با مسیحیت، با افزایش قابل توجه تعداد کارگران مسلمان مهاجر، به ویژه ازبنگلادش و ازبکستان و افزایش قابل توجه تغییر دین در جنوب همچنین ورود مسلمانان در سئول همراه است و مسجد جامع سئول شاهدی باشکوه بر حضور مسلمانان در کره جنوبی است. اما درحال که فقط ۸ مسجد در این کشور وجود دارد، نزدیک به ۳۰۰۰۰ کلیسای پروتستان در طول یک قرن در این کشور فعالیت دارند..

دلیل رشد چشمگیر پروتستانیسم از زمان حمله آن در اواخر دهه ۱۸۸۰، از طریق مبلغان غربی، که در میان آنها پزشک هم بودند است. کاتولیک ها هم که بیش از یک قرن است تحت آزار و اذیت قرار گرفته اند، طی سی سال گذشته رشد خوبی داشته اند.

بلای اسلام هراسی که با هر حمله خونین داعش و سایر نیروهای شیطانی که ادعای انحراف جدی اسلام را دارند مانند آتش گسترده می شود، در کره جنوبی هم همین وضعیت بیداد می کند. ترس صنعتگران وگروه‌های مسیحی، دشمن مسلمانان هستند و معترض به خوراک حلال برای مسلمانان هستند و با نگرانی اسلامی‌ شدن کشور را فریاد می‌زنند! اما علیرغم این نژادپرستی فراگیر ضد مسلمانان، مقامات کره جنوبی تصمیم گرفته اند درباره اقتصادی حلال در ایکسان، شهر کوچکی واقع در غرب دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان کار کنند. با احتمال خطر خشم جمعیت مسیحیان متعصب، آنها به دنبال یک هدف اصلی جدید برای کشورهستند و آن گردشگران مسلمان است.

این استراتژی توسعه جدید پس از اینکه باعث خشم چین شد سفر تیم کارشناسان خود به کره جنوبی را ممنوع اعلام کرد با عدم پذیرش استقرار سامانه ضد موشکی تاد در محلی به دقت مورد بررسی قرار گرفت در نتیجه کره جنوبی با کمبود ناشی از آن مواجه شد، به همین خاطر تلاش های خود را برای توسعه صنعت گردشگری بیشتر کرد، به این امید که بازدیدکنندگان خاصی را با قدرت خرید بالا از اندونزی، مالزی و خاورمیانه جذب کند. به دنبال این راهکارآهسته آهسته، اسلام خانه خود را در کره جنوبی ساخت، اگرچه برای بسیاری از ناظران داخلی بعید است که به اندازه مسیحیت به طور گسترده و عمیق در این کشور نفوذ کند. در میان دلایل ارائه شده برای توجیه این دیدگاه، این واقعیت که مصرف گوشت خوک و الکل، که رسماً توسط مذهب مسلمانان ممنوع شده است، بخش جدایی ناپذیر فرهنگ کره جنوبی است، اغلب مطرح می شود.

لذا باید منتظر ماند و آینده نشان خواهد داد که آیا اسلام موفق خواهد شد پرده ضخیم تعصب را در این کشور را درهم بزند و جایگاهی رو به رشد در قلب مردم کره جنوبی بیابد.

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم:معصومه طاهری

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    سلام
    سایتتون عالیه
    ارزوی موفقیت و پیشرفت روز افزون

آخرین اخبار