تاریخ انتشار :

اتریش

انجام عملیات امنیتی با نام لوکسور علیه ۱۰۰ شخصیت مسلمانان در اتریش

شبکه الجزیره در برنامه ای با انتشار اسنادی اعلام کرد: اتریش از شخصیت های مسلمان در این کشور جاسوسی کرده و در عملیاتی به منازل آنها حمله کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   شبکه الجزیره در برنامه ای تحت عنوان «ما خفی اعظم»(آنچه پنهان است برزگ‌تر است) با افشای مدارک و اسنادی درباره یورش و حمله امسال به مساجد و منازل شخصیت های اسلامی در اتریش اعلام کرد: در نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، وین پایتخت اتریش شاهد عملیات امنیتی به نام «لوکسور» بود که ۱۰۰ شخصیت مسلمانان در اتریش هدف قرار گرفت و به منازل ۳۰ نفر از آنها حمله شد.

این یورش همچنین موسسه های اجتماعی، خیریه و مساجد در مناطق مختلف را تحت تاثیر قرار داد و اموال شخصی مصادره شد.

داده های برنامه «ماخفی اعظم» نشان می دهد که دولت اتریش در آن زمان مدعی شد که این حمله در چارچوب مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن انجام شده است.

این برنامه شهادت تعدادی از افرادی را که مورد هدف قرار گرفتند، نشان داد که آنها همچنان از پیامدهای این عملیات رنج می برند و درگیر مسئله قضایی با مقامات اتریشی در دادگاه ها هستند.

در این تحقیقات از اسناد استفاده شده است که که به گفته آنها، محرمانه و از اطلاعات اتریش و دادستان عمومی درز کرده است.

شخصیت های هدف قرار گرفته شده به مدت ۱۱ ساعت و نیم مورد بازجویی قرار گرفتند و پرسش ها درباره مسئله نماز و خلافت بود. در همین حال، نظر فعالان موسسات بهداشتی و خیریه نیز درباره ازدواج دختر در سن نه سالگی و ختنه دختران پرسیده شده است.

در همین حال، آندریاش شوایزر، وکیل تعدادی از قربانیان عملیات لوکسور می گوید: هدف از تحقیقات این است که دین به عنوان یک عقیده است و مشخص کردن وابستگی متهمان به جماعت الاخوان المسلمین یا جنبش حماس نبوده است.

ماخفی اعظم گزارش داد: دادستان عمومی اتریش تا به امروز نتوانسته است شواهد روشنی درباره محکومیت شخصیت ها مورد هدف ارایه دهد.

این تحقیقات همچنین جزئیات آنچه را «همکاری اطلاعاتی» می نامند، فاش کرد. این همکاری اطلاعاتی بین سرویس های اطلاعاتی اتریش و سرویس های امنیتی خارجی از جمله سرویس های اطلاعاتی عربی انجام گرفت.

این تحقیقات از اسناد محرمانه پرده برداشته است که برخی از آنها متعلق به سرویس اطلاعات اتریش است و از پشت پرده رویدادها و صورت جلسه تحقیقات از قربانیان خبر می دهد.

یکی از این اسناد که توسط دادستان شهر گراتس به سرویس اطلاعاتی اتریش داده شده است، نشان می دهد که دستور هک حساب های شبکه های ارتباط اجتماعی متهمان به همراه دستور جاسوسی از ارتباطات آنها و نظارت بر تمامی تحرکات شان صادر شده است.

براساس این اسناد محرمانه، دادستان کل شهر گراتس همه شخصیت های موجود در فهرست را در چارچوب جرم انگاری اسلام سیاسی در اتریش به ارتباط با جماعت الاخوان المسلمین و حماس متهم کرد.

شوایزر می گوید: این تخقیقات از مطالب افراد در صفحه های فیس بوک که حاوی علامت «رابعه» است، گرفته شده است. آنها معتقدند که رابعه به میدان رابعه در مصر اشاره دارد.

اسناد محرمانه دیگر نشان می هد که اطلاعات اتریش نشستی را در وین برگزار کرد که در سندی این نشست الهام گرفته از نازیسم توصیف شده است. شرکت کنندگان در آن سلام هیتلر می دادند.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار