تاریخ انتشار :

صلاح الدین المقرانی

منزل شخصی‌ام به حسینیه و محل تجمع پیروان اهل بیت (علیه السلام) در آمد

“صلاح الدین المقرانی” از اندیشمندان تونسی که از ۲۰ سال پیش مستبصر شده و مذهب تشیع را برای خود برگزیده است در تشریح نحوه شیعه شدنش گفت: در ابتدا به وسیله مطالعه کتاب ” ثم أهتدیت” (به معنی آنگاه هدایت شدم) نوشته استاد محمد التیجانی السماوی حفظه الله شیعه شدم . تیجانی سنی بود و مستبصر شد و به مذهب تشیع پیوست ، من نیز مثل وی سنی بودم و شیعه شدم .

 

صلاح الدین المقرانی

صلاح الدین المقرانی

به گزارش رهیافتگان به نقل از فارس : وی افزود: بعد از مطالعه کتاب (آنگاه هدایت شدم) به جستجوی شخصی پرداختم که بیشتر با این مذهب آشنا باشم و او را یافتم . وی “محمد الزین” رحمه الله علیه بود که به دست یک بانوی آلمانی به تشیع پیوسته بود . این بانوی آلمانی وی را در حالت فقر شدید و در زباله‌ها پیدا کرده بود ولی به وی کمک کرد تا قرآن را حفظ کند. بعد از هفت سال وی در حالیکه شیعه شده بود و قرآن را از حفظ بود به تونس سفر کرد. به محل کارش رفتم و او را پیش مادرم بردم . در منزل با مادرم نشستیم و محمد الزین شروع به تدریس کرد و سرانجام در سال ۱۹۹۰ تمامی خانواده ما شیعه شدند.

اعلام علنی گرویدن به دین اسلام

المقرانی در پاسخ به سئوالی درباره چگونگی اعلام موضوع شیعه شدنش گفت: تشیع خود را آشکارا اعلام کردم. در خیابان‌ها می‌گشتم و آن را اعلام می کردم . آغاز اعلام تشیع من به این صورت بود و اتفاقاتی برایم پیش آمد از جمله اینکه توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب قرار گرفتم و چهار بار به بیمارستان منتقل شدم. ضربات وارده مرا تا حد مرگ رساند ولی من در راه عقیده‌ام اهمیتی به مرگ نمی‌دهم .

منزل شخصی‌ام به حسینیه و محل تجمع پیروان اهل بیت (علیه السلام) در آمد

وی با بیان اینکه پس از گرایش به مذهب اهل بیت (علیه السلام) خانه‌ام به مثابه حسینیه شیعیان در آمد گفت: هر کس که بخواهد به مذهب تشیع در آید به منزل من می‌آید .مردان و زنان زیادی را جهت استبصار و هدایت آنها به مذهب تشیع به منزل خود می آوردم و در سالن بزرگ منزلمان جمع می شدیم تعالیم مذهب شیعه را به آنها تعلیم می‌دهم و به یاری خداوند به موفقیت‌های خوبی در این راه دست یافتیم.

۶۰هزار نفر در تونس پیرو مذهب اهل بیت هستند

المقرانی جمعیت شیعیان در تونس را ۷ درصد کل جمعیت تونس دانست و افزود: تقریبا ۶۰ هزار نفر پیرو مذهب اهل بیت (علیه السلام) در تونس داریم. این تعداد نعمت بسیار بزرگی است . تعداد شیعیان در تونس قبل از استبصار استاد محمد التیجانی تقریبا صفر بود.

نقش شبکه‌های ماهواره‌ای ایرانی در گسترش تشیع

وی تاکید کرد که تعداد شیعیان در تونس در حال افزایش است. این فضل و نعمت ، به شبکه های ماهواره‌ای شیعی مانند شبکه ماهواره‌ای کوثر و شبکه المعارف و دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای شیعی باز می‌گردد. شبکه‌های ماهواره‌ای در این موضوع نقش مهمی را ایفا می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران بایستی بر تعداد آنها بیفزاید.

جایگاه ویژه شیعیان در تونس

المقرانی به جایگاه ویژه شیعیان در تونس پرداخت و افزود: سازمان امنیت تونس به یک شیعه مذهب احترام می‌گذارد و از زمان زین العابدین بن علی نیز بین شیعه و سنی تفاوت قائل بود. نسبت به شیعه مذهب ، احترام بیشتری می‌گذاشت. به خاطر اینکه ما شیعیان انسانهای پاکدستی هستیم و به واسطه تعلیمات امام خمینی (رحمه الله علیه) تمامی مسلمانان را دوست داریم . تربیت ما بر گرفته از امام خمینی ( قدس سره ) است .

انقلاب تونس نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران

وی تاکید کرد که انقلاب تونس نشات گرفته از انقلاب امام خمینی (رحمه الله علیه) است. .. دعای امام خمینی دعائی ساده‌ای نیست . زمانی که امام خمینی دستانش را برای دعا به آسمان بالا می برد ، تمامی طغیانگران، کرنش می‌کردند …همان طوری که الان این دسته گل را در مقابل خویش می‌بینم یقین دارم آنچه که امام خمینی وعده داده بود، بدون شک انشاءلله محقق خواهد شد و تمامی طغیانگران دنیا ساقط خواهند شد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار