تاریخ انتشار :

«اندرو مکفرسون» کشیش کانادایی

شباهت بین امام حسین(علیه السلام) و حضرت عیسی(علیه السلام) زیاد است

یک کشیش کانادایی با سفر به شهرهای عراق به ویژه کربلای معلی گفت: حضرت عیسی به تنهایی دربرابر امپراطوری رومانی ایستاد و امام حسین نیز در روز عاشورا تا آخرین نفس ایستادگی کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از مرکز بین المللی رسانه، «اندرو مکفرسون» کشیش کانادایی پس از بازدید از شهر مقدس کربلا، گفت: شباهت بین امام حسین(ع) و حضرت عیسی مسیح(ع) بسیار زیاد است، زیرا عیسی به تنهایی دربرابر امپراطوری روم و جولیوس سزار ایستاد. حال پس از دو هزار سال همچنان نام حضرت عیسی(ع) در یادها زنده است و نام سزار نوعی سالاد است که در رستوران ها سفارش می شود. این همان مسئله ای است که برای امام حسین(ع) رخ داد. امام حسین(ع) به همراه خانواده و یارانش روز عاشورا تنها بود. اما تاآخرین نفس جنگید و پس از ۱۴۰۰ سال هنوز نامش در جای جای این جهان زنده است.

این کشیش کانادایی، افزود: اولین دلیل برای آمدن به عراق آشنایی بیشتر درباره شیعیان است. زیرا در طول تحصیلات در مدرسه الهیات مسیحی در کانادا، علاوه بر بودایسم، به ادیان اصلی مانند مسیحیت و اسلام پرداخته می شود. در این دوره دو ترم تنها درباره اسلام شیعی مطالعه کردیم. درباره کربلا و نبرد طف بحث و بررسی کمی انجام شد. احساس کردم که چیزهای بسیاری درباره این مسئله گفته می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتم  برای انجام تحقیقات سفر کنم.

وی ادامه داد: در طول سفر به عراق، با تمام شهرهای مقدس و با آثار تاریخی اور و بابل آشنا شدم. عراق مهد تمدن است. در طول این سفر دوست داشتم که بدانم چگونه پادشاهان و حکام قبل از ظهور ادیان زندگی می کردند و به چه چیز معتقد بودند.

مکفرسون گفت: هنگامی که به کانادا بازگردم، درمورد زیارت از عتبات مقدس و اهمت شخصیت های به خاک سپرده شده در کربلا صحبت خواهم کرد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار