تاریخ انتشار :

لبنان

کتاب «در پیشگاه امام حسن(علیه السلام)» اثر نویسنده و اندیشمند مسیحی

آیین رونمایی از کتاب «در پیشگاه امام حسن(ع)» جدیدترین اثر دکتر میشل کعدی، نویسنده و اندیشمند مسیحی در بیروت برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) این کتاب از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و با همکاری انتشارات «دارالمعارف الحکمیه» منتشر شده است. نویسنده، این کتاب خود را به شهید سلیمانی تقدیم کرده است.

این مراسم در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در بیروت و با حضور محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در لبنان، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان و شماری از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه لبنان برگزار شد.

دکتر میشل کعدی، در سخنرانی خود در این مراسم، ضمن ابراز خشنودی از انتشار تازه‌ترین اثر خود تأکید کرد: عشق به امام حسن(ع) و ایمان عمیق به راه این امام بزرگوار، انگیزه اصلی تألیف این اثر بوده است.

این نویسنده و ادیب سرشناس لبنانی، ضمن قدردانی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به خاطر اهتمام به چاپ و نشر آثار پیرامون سیره و فضایل اهل‌بیت (ع) گفت: اهتمام جمهوری اسلامی ایران به چاپ و نشر آثار با محوریت اهل‌بیت (ع) کاری بزرگ و شایسته تقدیر است.

 

وی افزود: اهتمام جمهوری به سیره اهل‌بیت (ع) بیانگر اصالت جمهوری اسلامی و صداقت مواضع آن در دفاع از حقوق بشر است.

دکتر کعدی در ادامه گفت: مفتخرم که توانستم این مجموعه مرتبط با اهل‌بیت (ع) را به پایان برسانم، آرزو دارم خداوند به من طول عمر عطا فرماید تا بتوانم بیشتر با تعالیم و معارف اهل‌بیت آشنا شوم؛ معارفی که انسان را در سیر تکاملی خود به سوی کمال نهایی‌اش یاری می‌رساند.

این اندیشمند مسیحی در بخشی از سخنان خود به رشادت‌ها و دلاوری‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این بزرگ‌مرد دستاوردهای عظیمی برای امت خود به ارمغان آورد بنابراین او به حق شایسته تقدیر است؛ من آخرین اثر اهل‌بیتی خودم را به پیشگاه ایشان تقدیم می‌کنم.

در ادامه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن تبریک به دکتر میشل کعدی، ابراز امیدواری کرد که این نویسنده برجسته مسیحی به خلق آثار ارزشمند ادامه دهد.

دکتر عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن قدردانی از دکتر کعدی و ستودن آثار او پیرامون اهل‌بیت (ع) تأکید کرد: تلاش در جهت نشر و ترویج آثار گران‌بها و همچنین تجلیل از آفرینندگان این آثار، وظیفه اخلاقی ماست.

 

خامه‌یار افزود: دکتر کعدی نویسنده، ادیب، شاعر، زبان‌شناس و انسان خلاقی است که در جهت ترویج فرهنگ دگردوستی و همچنین اعتلای ارزش‌های والای انسانی به دور از تعصب و افراطی‌گری تلاش می‌کند.

در بخش پایانی این مراسم، از کتاب «در پیشگاه امام حسن(ع)» رونمایی شد و چند نسخه از کتاب نیز با امضای نویسنده اثر، به حاضران اهدا شد.

دکتر کعدی در این کتاب سیره زندگی و فضایل امام حسن مجتبی (ع) را با شیوه و جذابیتی بی‌انتها به تصویر می‌کشد.

یادآور می‌شود، دکتر میشل کعدی، پیش از این نوشته‌ها و آثار متعددی پیرامون اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به رشته تحریر درآورده است که از آن جمله می‌توان به آثار الإمام علی(ع) نهجاً وروحاً وفقهاً (امام علی(ع)؛ روش، روح و فقه) و السیده الزهراء(س) اولى الأدیبات (زهرا(س)؛ سرآمد بانوان اهل ادب) و همچنین الإمام الرضا(ع) أبعاد روحیه وعلمیه (امام رضا(ع)؛ ابعاد روحی و علمی)، الإمام الحسین(ع) قدوه و رساله (امام حسین(ع)؛ الگو و رسالت)، الإمام زین‌العابدین(ع) والفکر المسیحی (امام زین‌العابدین و اندیشه مسیحیت) و  الإمام علی(ع) آفاق لکل زمان (امام علی(ع)؛ دورنمای همه دوران‌ها) اشاره کرد.

علاوه بر این آثار دیوان‌های ریاحین الإمامه (ریحانه‌های امامت) و أنوار الإمامه (انوار امامت) نیز از دیگر آثار اهل‌بیتی میشل کعدی است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار