تاریخ انتشار :

پروفسور داتین پادوکا ختیجه یوسف،

انتخاب استاد دانشگاه پوترا مالزی به عنوان یکی از بیست زن مسلمان تاثیر گذار در علم در جهان اسلام

نام او  در میان ۲۰ زن علمی برتر مسلمان جهان جای گرفت .” زنانی که به راستی قهرمانان گمنام و کمتر شناخته شده جهان اسلام بودند و سهمشان در توسعه علم و نوآوری جهان اسلام زیاد است . “

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان- مترجم از زبان انگلیسی :مینو پورسعید

یک استاد دانشگاه پوترا مالزی به عنوان یکی از بیست زن مسلمان تاثیر گذار در علم در جهان اسلام معرفی شده است .

پروفسور داتین پادوکا ختیجه یوسف، کارشناس میکروبیولوژی، بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی، معاون سابق دبیرکل وزارت علوم، فناوری و نوآوری (۲۰۰۸-۲۰۱۳) و معاون معاون آموزشی (در امور آکادمیک و بین‌الملل) دانشگاه پوترا مالزی است .

نام او  در میان ۲۰ زن علمی برتر مسلمان جهان جای گرفت .” زنانی که به راستی قهرمانان گمنام و کمتر شناخته شده جهان اسلام بودند و سهمشان در توسعه علم و نوآوری جهان اسلام زیاد است . ”

پروفسور ختیجه در حال حاضر استاد گروه میکروبیولوژی دانشکده بیوتکنولوژی و علوم زیست مولکولی است که در آنجا کار تحقیقاتی خود را از سر گرفته است. او که در پنانگ متولد شد، جایی که تحصیلات اولیه خود را گذراند، برنده بورسیه تحصیلی طرح کلمبو به دانشگاه لاتروب، استرالیا شد، جایی که در سال ۱۹۷۹ با مدرک درجه یک در میکروبیولوژی فارغ التحصیل شد.

او بیش از ۱۰۰ مقاله در مجلات وژرنال های بسیار سطح بالای علمی  و بیش از ۲۹۰ مقاله در مجموعه مقالات  دارد. علاوه بر این، او چندین اختراع و علائم تجاری را به ثبت رسانده است .

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان- مترجم از زبان انگلیسی :مینو پورسعید

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار