تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

اولین باری که از حجاب استفاده کردم …

حجاب موهای شما را میپوشاند و ارزش های مذهبی و دینی شما را نشان داده و به نمایش می گذارد  و در عین حال به شما این امکان را می دهد که “انتخاب کنید”چه چیزی را مورد دید دیگران قرار دهید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان- مترجم از زبان انگلیسی :مینو پورسعیدمن در آستانه شروع دانشگاه بودم و برای کشف دنیای جدیدی هیجان زده بودم. به عنوان دانشجو در ایالات متحده، با دوستانی از همه فرهنگ ها و کشورها آشنا شدم. به درخواست یکی از دوستان مصری تصمیم گرفتم برای اولین بار حجاب را امتحان کنم. مهمترین ترس من از مردم و واکنش آنها به این تغییر هویت من بود. در کمال تعجب، با افرادی آشنا شدم که از حجاب من قدردانی می کردند و افرادی را دیدم که مرا به خاطر این تکه پارچه کوچک قضاوت می کردند. برخی از دوستان نزدیکم به من به خاطر برداشتن این قدم در زندگی‌ام تبریک گفتند، در حالی که برخی دیگر ترجیح دادند با من قطع رابطه کنند. پوشیدن حجاب آنطور که به نظر می رسد آسان نیست اما چالش های خاص خود را دارد.

در ابتدا، در مورد ظاهرم بسیار هوشیار بودم. دانشگاه دوره ای است که شما می خواهید بهترین ظاهر خود را داشته باشید و دریافت تعریف و تمجید از همکلاسی ها شما را بسیار خوشحال می کند. در ابتدا تمام روز حجابم را درست می کردم .

دیگران شروع به پرسیدن انواع سوالات کردند و من وارد بحث های ناخواسته شدم . بعد از چند ماه تمرین به هنر حجاب و چگونگی استفاده ی درست از حجاب دست یافتم.

یاد گرفتم با آدم ها و موقعیت ها کنار بیام. من در فضای مجازی با آموزش های مختلف در مورد سبک های گوناگون حجاب آشنا شدم. همه این زنان به من حس اعتماد به نفس زیادی دادند.

مردم از من سوال می‌کردند که  چگونه می‌توانم در حالی که هر روز این پوشش را به تن دارم ، به شغل خود بپردازم ؟  این چالش ها به من فرصتی داد تا راه های خلاقانه ای برای رسیدن به راه حل ها پیدا کنم. حجاب نه تنها مرا با مردم متواضع تر کرد، بلکه باعث شد بسیار خلاق و حلال مشکل باشم.

حجاب درس های بسیار مهمی به من آموخت:

داشتن حجاب نشانه قدرت است. اکثر زنان در سراسر جهان به دلیل ظلم بی حجاب هستند.

درحالیکه بعضی زنان دیگر حجاب را انتخاب میکنند و با افتخار به رعایت حجاب میپردازند .

حجاب به شما نظم و انضباط و کنترل را می آموزد.

حجاب به این معنا نیست که شما فرد پیر یا عقب مانده هستید . حجاب موهای شما را میپوشاند و ارزش های مذهبی و دینی شما را نشان داده و به نمایش می گذارد  و در عین حال به شما این امکان را می دهد که “انتخاب کنید”چه چیزی را مورد دید دیگران قرار دهید. گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان- مترجم از زبان انگلیسی :مینو پورسعید

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار