تاریخ انتشار :

اسلام هراسی

انتشارمقاله ضد اسلامی در انجمن پزشکی کانادا

انجمن پزشکی کانادا روز جمعه از مسلمانان این کشور به دلیل مقاله منتشر شده در مجله خود که باعث توهین به حجاب شده بود و واکنش‌های انتقادی زیادی را در پی داشت، عذرخواهی کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از القدس العربی، مجله انجمن پزشکی کانادا در آخرین شماره خود مقاله‌ای از شریف امیل منتشر کرده که در آن مدعی شده که حجاب ابزاری برای آزار و اذیت و استثمار کودکان است.

در پی واکنش انتقادی مسلمانان به انتشار چنین مقاله‌ای، دکتر کریستن بارتورک، سردبیر مجله فوق با صدور بیانیه‌ای توضیح داد که پس از انتشار مقاله، پاسخ‌های منفی بسیاری از مؤسسات و افراد دریافت کرده‌اند و ضمن عذرخواهی در این خصوص از حذف مقاله در مجله خبر داد.

وی افزود که مقاله دارای موضوع مناسبی برای انتشار نبود و بسیاری از خوانندگان در سراسر کانادا از انتشار آن منزجر شدند.

پاتریک تأکید کرد: حضور نمایندگی جامعه مسلمانان کانادا در نهادهای مشورتی مجله انجمن پزشکی این کشور ناقص و این چیزی است که ما سعی خواهیم کرد به آن رسیدگی کنیم.

وی افزود: من صمیمانه از آسیب بزرگی که به بسیاری از مردم از جمله همکاران پزشکی و دانشجویان وارد شده است عذرخواهی می‌کنم و کوتاهی در قبال نگارش و چاپ این مقاله را می‌پذیرم.

با رد گسترده این مقاله از سوی مسلمانان این کشور، لینا البکر، مدیر شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) در استان کبک، جمعه، سوم دی بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کرد.

در این بیانیه از انجمن پزشکی کانادا خواسته شده است که مقاله ضد اسلام را حذف و عذرخواهی کند.

وی تأکید کرد: آنچه که مایه تعجب است این است که دکتر امیل، متخصص پزشکی که مسئولیت آن را بر عهده دارد، مقاله‌ای حاوی عبارات توهین‌آمیز ضد اسلامی علیه زنان و دختران مسلمان نوشته است.

در این بیانیه آمده است: این مقاله کلیشه‌های نژادپرستانه درباره جمعیتی را احیا می‌کند که در کانادا با برخی از شدیدترین اشکال نفرت مواجه است.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار