تاریخ انتشار :

فدراسیون انجمن‌های مسلمانان در برزیل

تلاش برزیل برای گسترش صنعت حلال در این کشور

نخستین نشست بین‌‌المللی کسب و کارهای حلال با حضور ۳۰۰۰ شرکت‌کننده در شهر سائوپائولو برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از Zawya، این نشست دو روزه با همکاری انجمن تجارت جهانی حلال برزیل (GHB)، اتاق بازرگانی برزیل – عرب (ABCC)، فدراسیون انجمن‌های مسلمانان در برزیل (FAMBRAS Halal) و با حمایت سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری این کشور برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این نشست، ترزا کریستینا، وزیر کشاورزی برزیل، بر پتانسیل کشورش به عنوان تأمین کننده محصولات تائید شده حلال در بازار جهانی تأکید کرد.

این نشست با حضور ۳۰۰۰ شرکت‌کننده از جمله مقامات بلندپایه، رهبران تجاری و مذهبی و کارشناسان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در مورد تجارت جهانی حلال و پتانسیل‌های آن نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

همچنین اوسمار شوهفی (Osmar Chohfi) رئیس اتاق بازرگانی برزیل- عرب گفت: این اتاق بازرگانی به عنوان نهادی که مسئولیت کسب و کارهای حلال برزیل را بر عهده دارد، نسبت به اینکه انجمن تجارت جهانی حلال برزیل تنوع محصولات حلال این کشور را با کیفیت بالا در کشورهای عربی و سایر جوامع اسلامی در سراسر جهان بالا ببرد، خوشبین است.

علی زغبی (Ali Zoghbi) نایب رئیس فدراسیون انجمن‌های مسلمانان در برزیل در این نشست گفت: در حال حاضر برزیل یکی از تأمین کنندگان برتر محصولات حلال برای چندین کشور عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) است؛ این کشور مشتاق است به دنبال فرصت‌هایی برای سرعت بخشیدن به رشد و تنوع بازار حلال باشد.

در این رویداد همچنین پتانسیل محصولات حلال برای گسترش فراتر از بازارهای منطقه عربی و کشورهای اسلامی بررسی شد؛ علاوه بر این، شرکت‌کنندگان بر نقش محصولات با کیفیت بالا و دارای گواهی حلال تأکید و در عین حال به محبوبیت روزافزون آنها در بین گیاهخواران و مصرف‌کنندگانی که به دنبال غذای سالم هستند، اشاره کردند.

در روز دوم این نشست نیز، شرکت‌کنندگان نظرات خود را در مورد گواهینامه حلال و اهمیت استانداردهای حلال واحد در زمینه جهانی به اشتراک گذاشتند.

در مراسم اختتامیه که روز پنجشنبه برگزار شد، مقامات بلندپایه برزیل و کشورهای عربی، رهبران تجاری و نمایندگانی از نهادهای برگزارکننده به سخنرانی پرداختند.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار