تاریخ انتشار :

روسیه

ابراز کنجکاوی ساکنان پایتخت روسیه نسبت به اسلام و سنت‌های اسلامی

زنان مسلمان روسیه می‌گویند پوشش حجاب برای آنها در برخی شهرهای این کشور که جمعیت مسلمان بیشتری دارند نسبت به شهرهای دیگر راحت‌تر است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از اوراسیا ریویو،  زنان مسلمان روسیه می‌گویند پوشیدن روسری در پایتخت این کشور برای آنها آسان‌تر از شهرهایی مانند سن پترزبورگ است که در آنجا تعداد مسلمانان کمی وجود دارد یا در کازان، پایتخت تاتارستان که بسیاری حجاب را به عنوان یک کالای وارداتی خارجی می‌دانند تا بخشی از یک سنت ملی.

کاتیرا دیکووا که از سایت اسلامی Daptar با چهار مسلمان اهل موسکو صحبت کرده، می‌گوید که ساکنان پایتخت روسیه به استثنای موارد نادری یا به حجاب توجهی نمی‌کنند یا حتی با علاقه به آن می‌نگرند و نسبت به اسلام و سنت‌های اسلامی ابراز کنجکاوی می‌کنند.

کارولینا پاولوسکایا، که سال‌ها در پایتخت به عنوان یک آرایشگر کار کرده است، می‌گوید همیشه نگران بود که در صورت پوشیدن روسری، کار خود را از دست بدهد. اما این اتفاق نیفتاده است. فقط یک بار اتفاق ناخوشایندی افتاد که پلیس او را مورد آزار و اذیت قرار داد اما از آن زمان مشکل دیگری نداشته است.

یکی دیگر از مسلمانان اهل موسکو به نام الوینا که نام خانوادگی خود را ذکر نکرده است، می‌گوید که تنها چند ماه است که حجاب داشته است. وی تا کنون به خاطر داشتن حجاب مشکلی نداشته و فکر می‌کند دلیل آن این است که تعداد زیادی مسلمان در پایتخت زندگی می‌کنند و مردم به حجاب عادت کرده‌اند. به گفته وی تبعیض‌هایی که او با آن روبه‌رو می‌شود، چیزی است که هر کسی که چهره‌ای غیر اسلاوی دارد، ممکن است دچار آن شود.

بلا دیگر بانوی مسلمان، می‌گوید که با شروع همه‌گیری، پوشش حجاب را آغاز کرد. از آنجا که بسیاری از افراد برای محافظت در برابر کرونا صورت خود را می‌پوشانند، تعداد کمی متوجه حجاب او شده‌اند. او گفت که تنها زمانی که با مشکلاتی روبه‌رو شده است، در سفر به سن پترزبورگ بوده که تعداد مسلمانان کمتری دارد و با آنها راحت نیست.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :

, , , ,


آخرین اخبار