تاریخ انتشار :

آلمان

کمک دولت آلمان به جوامع اسلامی برای فعالیت در حوزه خیریه های اجتماعی

سازمان خیریه «برابری» با حمایت مالی وزارت کشور آلمان، پروژه‌ای را راه‌اندازی کرده که هدف آن، کمک به جوامع اسلامی برای فعالیت در حوزه کار اجتماعی است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از رادیو شمال آلمان؛ جوامع اسلامی آلمان همانند کلیساها در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند که در کارهای اجتماعی مانند حفاظت از کودکان بی‌سرپرست، کمک به ترک معتادان و مراقبت معنوی از مجرمان فعالیت بیشتری داشته باشند. این در حالی است که مسلمانان برای کار اجتماعی در آلمان با مشکلات و موانع زیادی مانند نداشتن بودجه کافی و نبودن نیروی کارآمد روبه‌رو هستند. از این‌رو، سازمان خیریه «برابری» با حمایت مالی وزارت کشور فدرال، پروژه‌ای را راه‌اندازی کرده است که هدف آن، کمک به جوامع اسلامی برای فعالیت در حوزه کار اجتماعی است.

این پروژه که با عنوان «شبکه‌سازی و فعال‌سازی» شناخته می‌شود، در حال حاضر در چندین منطقه در برلین، «شلسویگ-هولشتاین» و هامبورگ در حال اجراست. از جوامع اسلامی که در این پروژه شرکت دارند، می‌توان به جامعه اسلامی «النور» اشاره کرد.

دانیال عبدین، رئیس جامعه اسلامی النور درباره حضور در این پروژه گفت: من از همان ابتدا برای حضور در این پروژه مشتاق بودم. مساجد کارکردهای زیادی دارند و تنها مکانی برای نمازخواندن نیستند. من معتقدم که مساجد باید پایگاه‌هایی برای کمک به سالمندان، آموزش کودکان، افراد نیازمند و مقابله با نژادپرستی باشند.

وی با اشاره به اینکه جوامع اسلامی از شرکت در این پروژه، اهداف مختلفی دارند، افزود: هر انجمنی نیازها و اهداف متفاوتی دارد و براساس آن عمل می‌کند. من دوست دارم که ما در جامعه النور بتوانیم با نژادپرستی مقابله کنیم. این هدف از طریق آموزش حرفه‌ای عملی خواهد بود. مهم است که اهمیت نژادپرستی در جامعه آلمان درک شود و ما دیگر شاهد چنین معضلی نباشیم. بنابراین می‌خواهیم که از یک سو به قربانیان نژادپرستی در جامعه آلمان کمک کنیم و از سوی دیگر افراد دیگر را از وجود چنین معضلی آگاه سازیم.

«ازگی تاتار» از اعضای سازمان خیریه برابری درباره پروژه جدید این سازمان گفت: کار اصلی ما توانمندسازی سازمان‌ها و انجمن‌های اسلامی است. بنابراین بخش اعظم کار ما شامل کمک به انجمن‌های اسلامی برای گرفتن بودجه، ارتباط‌گرفتن با شهرداری‌ها و طراحی پروژه‌ها است.

وی افزود: اکثر جوامع اسلامی برای گرفتن بودجه با مشکلاتی مواجه هستند. بنابراین ما تلاش می‌کنیم میان دولت‌های ایالتی و جوامع اسلامی ارتباط بیشتری برقرار و فرصت مشارکت در کار اجتماعی را برای مسلمانان ایجاد کنیم.

دانیال عبدین، رئیس جامعه اسلامی النور نیز معتقد است که همکاری با دولت‌های ایالتی می‌تواند تأثیر مثبتی بر موقعیت جوامع اسلامی در آلمان‌ داشته باشد، وی می‌گوید: برای من این یک تجربه جدید است. این همکاری‌ها موجب افزایش اعتماد به نفس مسلمانان و بهره‌وری بیشتر جوامع اسلامی خواهد شد که همه جامعه از نتیجه آن سود می‌برند.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار