تاریخ انتشار :

نائوکی یاماموتو

آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی اسلام مرا جذب اسلام کرد

یک تازه مسلمان ژاپنی مقیم ترکیه، آموزه‌های اسلامی را به هموطنان علاقمند خود در ترکیه و ژاپن آموزش می‌دهد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از دیلی صباح، نائوکی یاماموتو در ترکیه با اسلام آشنا شد. این جوان ژاپنی که ۱۲ سال پیش به اسلام گروید، اکنون قصد دارد هموطنان ژاپنی خود را با پیام‌های دین جدید خود آشنا کند. یاماموتا به جای بازگشت به خانه، تازه مسلمان ژاپنی را به ترکیه دعوت می‌کند و اصول و عقاید اسلام را به آنها آموزش می‌دهد.

یاماموتا اخیرا در استان قونیه حضور داشت و در کنگره بین‌المللی گرویدن به اسلام شرکت و تجربیات و کار خود در ترکیه را بازگو کرد.

او می‌گوید آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی اسلام او را مجذوب خود کرد و تصمیم به تغییر دین گرفت. او ترکیه را کشوری با اکثریت مسلمان، مکانی ایده آل برای آشنایی بیشتر با این دین یافت و به همین دلیل به آنجا نقل مکان کرد. او در ترکیه با علوم اسلامی، قرآن و همچنین زبان‌های ترکی، عربی و فارسی آشنا شد. این جوان ژاپنی همچنین در دانشگاه مرمره استانبول مشغول به تدریس است.

یاماموتو می‌گوید اگرچه شینتو و بودیسم ادیان اصلی ژاپن هستند و سایر مذاهب پیروان کمی دارند اما تعداد گرویدن به اسلام در کشورش در حال افزایش است. در واقع، او توسط استاد دانشگاه خود که مسلمان بود، در ژاپن با این دین آشنا شد.

او که نحوه قامه نماز و سایر اصول اسلام را در ترکیه آموخته است، تأکید کرد تغییر دین آسان است، اما عمل به دین در ژاپن دشوار است. مردم درباره این دین اطلاعات کمی دارند.

یاماموتو اکنون پروژه بلندپروازانه‌ای را برای تربیت روشنفکران مسلمان رهبری می‌کند. این روشنفکران تازه مسلمان ژاپنی هستند که به استانبول می‌آیند تا در کلاس‌های اسلامی به او ملحق شوند. در حال حاضر او پنج شاگرد دارد که با دین اسلام و زبان‌های اسلامی آشنا می‌شوند.

یاماموتو همچنین کلاس‌های آنلاینی را برای برقراری ارتباط با سایر تازه مسلمانان در سرزمین خود ترتیب می‌دهد. او می‌گوید: من افراد را در اینجا آموزش می‌دهم،  آنها به ژاپن بازخواهند گشت تا افراد بیشتری را با اسلام آشنا کنند.

حسین جومپی واتانابه که پنج سال پیش به اسلام گروید، از شاگردان وی است. این جوان ۲۴ ساله که اهل ناگویا در ژاپن است، می‌گوید که در جریان مصائب مسلمانان در سوریه و عراق با اسلام آشنا شد. واتانابه می‌گوید که او هم زبان ترکی و هم اسلام را در ترکیه یاد می‌گیرد و آنچه را که در اینجا آموخته است، به دیگران در ژاپن منتقل خواهد کرد.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار