تاریخ انتشار :

برزیل :

گواهینامه حلال باید استاندارد سازی شود

غذاهای حلال یکی از بازارهای با رشد سریع در جهان است که فروش آن در سال ۲۰۱۸ ، ۱٫۳۶ تریلیون دلار بود و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴ به ۱/۹۷ تریلیون دلار برسد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

برونا گارسیا فونسکا – خبرگزاری عربی برزیل

سائوپائولو – گواهی حلال باید برای همه کشورهای اسلامی که از برزیل گوشت خریداری می کنند ، استاندارد شود.ژنرال تامر منصور، دبیرکل اتاق بازرگانی برزیل در جریان رویداد آنلاین بین‌المللی “کیفیت x کمیت: تقویت زنجیره ارزش غذایی حلال” که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اسلامی برگزار شد، گفت:

اصطلاح حلال به اقلامی اشاره دارد که برای مصرف مسلمانان مناسب است. برزیل بزرگترین کشور صادرکننده گوشت حلال در جهان است. منصور توضیح داد که چندین استاندارد صدور گواهینامه برای صادرکنندگان برزیلی هست که محصولات خود را به کشورهای مسلمان مانند مصر، مالزی، اندونزی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ارسال می کنند. او گفت: “احکام اسلامی باید در همه کشورهای مسلمان یکپارچه شود.”

منصور گفت که اگرچه شرکت‌های برزیلی مایل به فروش به آن کشورها هستند، تقاضا برای گوشت گاو و مرغ برزیلی در چین از اواخر سال گذشته بالا بوده است و تامین‌کنندگان گوشت تمایل دارند این را در اولویت قرار دهند، چرا که این غول آسیایی تقاضاهای کمتری در منطقه دارد.

“برزیل کشوری غیر مسلمان است، ما باید به کسب‌وکارهای برزیلی کمک کنیم تا ارتباط حلال و ارزش افزوده آن را درک کنند و ساده‌ترین راه برای انجام این کار، هماهنگ کردن قوانین صدور گواهینامه در سراسر جهان است. مهمترین چیز در مورد محصولات نهایی، حلال بودن کل زنجیره تولید است. این چیزی است که ما برای بهبود حلال در برزیل از آن حمایت می کنیم.” منصور در مورد برزیل گفت: “این یک گفتگوی بسیار مهم است، زیرا ما یک تامین کننده اصلی هستیم، اما یک کشور مسلمان نیستیم”.

دبیرکل با اشاره به اینکه غذاهای حلال یکی از بازارهای با رشد سریع در جهان است که فروش آن در سال ۲۰۱۸ ، ۱٫۳۶ تریلیون دلار بود و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴ به ۱/۹۷ تریلیون دلار برسد. ما واقعا جذب این بازار شدیم چرا که ۳۳ درصد از کل پروتئین حلال تولید شده در برزیل به کشورهای مسلمان ارسال می شود و ۱۸ درصد کل پروتئین حلال در جهان را شرکت های برزیلی تامین می کنند. منصور همچنین اشاره کرد که دبیرکل اتاق بازرگانی برزیل در کنار کالج کشاورزی لوئیز د کی‌روش در دانشگاه سائوپائولو (Esalq/USP) بر روی مطالعه امنیت غذایی کار می‌کند.

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار