تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

فضیلت کاری که از دو هزار رکعت نماز مستحبی بالاتر است

پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله): اگر کسی یک لقمه حرام را ترک کند فضیلت آن از دو هزار رکعت نماز مستحبی بالاتر و بهتر است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )حجت‌الاسلام محمد مهدی زارعان،در جلسه اخلاق که به همت معاونت تهذیب و تبلیغ مدرسه علمیه جده بزرگ اصفهان، با حضور جمعی از طلاب برگزار شده بود، اظهار کرد: برای شناخت زندگی و عمر مفید به مطالعه زندگی علما و دانشمندان بزرگی همچون شیخ صدوق، شیخ مفید، علامه مجلسی و امثال آنها بپردازند تا معنای عمر مفید را بدانید.

وی با اشاره به کتاب «بحارالانوار علامه مجلسی» افزود: اگر این کتاب که در آن دریاهایی از نور بیان شده در کنار کتب درسی طلاب تدریس می شد، طلبه به جایگاهی می رسید که جامعه به دنبال او باشد و بخواهند از علم او استفاده کنند.

استاد حوزه با بیان اینکه اگر طلاب آن گونه که امام زمان(عج) می‌خواهند، طلبگی کنند، هرگز دچار بی انگیزگی در این مسیر نخواهند شد، تصریح کرد: طلبه واقعی بودن چنان ارزشمند است که در روایتی پیامبر اسلام می فرماید «کسی که بتواند روایتی را یاد بگیرد که با آن هم به خود و هم به دیگران نفع برساند، از یک عمر بنده خدا بودن و بندگی کردن بهتر است.»

وی در ادامه به حدیثی از امام صادق علیه السلام «إذا أوَیتَ إلی فِراشِکَ فانظُرْ ما سَلَکتَ فی بَطنِکَ و ما کَسَبتَ فی یَومِکَ و اذکُرْ أنّکَ مَیِّتٌ و أنَّ لکَ مَعادا» اشاره کرد و گفت: حضرت می فرماید «هرگاه به بسترت رفتی بیاندیش که در آن روز چه غذایی روانه شکم خود کرده ای و چه به دست آورده ای و به یاد آر که خواهی مرد و معادی در پیش داری».

 مراقب لقمه ای که می خوریم باشیم، چرا که پیامبر (ص) فرمود «اگر کسی یک لقمه حرام را ترک کند، فضیلت آن از دو هزار رکعت نماز مستحبی بالاتر و بهتر است».

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار