تاریخ انتشار :

جیمی براون رهیافته امریکایی

براون: من به خاطر مسلمان بودنم و حجابم  محدود نمی­ شوم (قسمت آخر)

من دوباره شروع  به نقاشی کردم. من واقعاً دنبال نقاشی دیواری به عنوان یک کار تمام وقت نبودم و به لطف کریم به طور غیرمنتظره ای به کار تمام وقت تبدیل شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

بازگشت به خانه به ویسکانسین

براون در پایان سال ۲۰۱۵ به کنوشا بازگشت و پایگاه اصلی خود را تأسیس کرد، اگرچه مدت زیادی طول نکشید که شهرت بین المللی رو به رشد او منجر به سفرهای مکررش شد. “من یک استودیوی هنری در زیرزمین خود دارم و هر روز زمان بیشتری را در آنجا می گذراندم. دوباره این احساس را داشتم که خودم را دوست دارم . خیلی خوب است که یک قلم مو را در دست بگیری و فقط بروی رنگ بخری، فقط دوباره همه اینها را حس کنی.» در طول سال‌های اقامت او در مراکش، لوازم هنری هم گران بود و هم به سختی پیدا می‌شد. او، با اشاره به جباری که خوشنویس معروف و هنرمند میانه رو بین المللی است و جز ۳۰ هنرمند مردمی اول در جهان است ،گفت:

“من دوباره شروع  به نقاشی کردم. من واقعاً دنبال نقاشی دیواری به عنوان یک کار تمام وقت نبودم و به لطف کریم به طور غیرمنتظره ای به کار تمام وقت تبدیل شد. ما همدیگر را در اینستاگرام پیدا کردیم. هیچ کدام از ما به یاد نمی آوریم که چه کسی اولی بود، اما من واقعا هنر او را دوست داشتم. یک قطعه در دانشگاه کرتین استرالیا هست که داشتم اعلان هایش را می دیدم و روی آن کلیک می کردم تعجب کردم .

کریم جباری و جیمی براون مقابل «امواج بخشش» در ژانسویل نشسته اند.

اوه خدای من! این مرد با استعداد کیست؟ او فوق العاده است. یادم می‌آید مادرم را تگ کردم و گفتم: «مادر باید این هنرمند را بررسی کنی.» مادر من هم هنرمند خوشنویسی است. ‘شما باید این را ببینید. این حیرت آور است، باور نکردنی.

جباری و براون چند پیام رد و بدل کردند و «گفتم، گوش کن، دوست دارم در پروژه ای همکاری کنم. در آن زمان، من در کار تجارت  تی شرت  بودم. «اگر بعضی از طرح‌های شما را روی تی‌شرت‌ها بگذاریم چه احساسی خواهید داشت؟ ما می توانیم به عنوان همکار شریک شویم و سود آن را تقسیم کنیم. ‘ او گفت: “این واقعاً جالب به نظر می رسد.” پس از چند بار پیام دادن، براون از جباری پرسید که آیا می تواند با مدیرش برای تنظیم همه چیز همکاری کند. این زمانی بود که متوجه شد مدیرش اخیراً برای پیشرفت خانواده اش استعفا داده است. او گفت: “اگر به دنبال کسی هستید، می توانم شما را از راه دور مدیریت کنم.” “من عاشق هنر هستم و می توانم این کار را انجام دهم، مشکلی نیست.” او قبول کرد. جیمی او را از راه دور مدیریت کرد. سپس یک پروژه نقاشی دیواری و نور زنده در بحرین داشت و از او خواست که برود  تدارکات را مدیریت کند.

 

براون گفت: “من در نهایت به آنجا رفتم و آن زمان بود که هنر ما شروع به ترکیب شدن کرد. این منجر به چندین پروژه دیگر شد. او یک مقدار مرا به جلو برد. پروژه ای در کانادا بود که در آن به او در یک نقاشی دیواری کمک می کردم و او گفت: ” فضای دیوار اضافی وجود دارد.” آیا می خواهید آن را انجام دهید؟ ‘ “بله، البته من می خواهم این کار را انجام دهم! من فقط هدفونم را گذاشتم و مشغول کار شدم. من برنامه ای نداشتم من فقط آن را آزاد کردم و در نهایت تمام این راه پله را نقاشی کردم. او آمد و گفت: “خب، خب، خب، اینجا را نگاه کن!”

براون گفت: « پروژه ای که با هم انجام دادیم و من واقعا دوستش دارم در دبی بود. این اولین نقاشی دیواری در منطقه هنری آنها، القوز بود. ما هر دو از نظر سبک همخوانی داشتیم. کریم طرح را مطرح کرد و از من در مورد رنگ ها نظر خواست. جالب بود زیرا او باید یک عنصر از آن را انجام میداد سپس من نظر خود را برای عنصر دیگر ارائه دادم. ” جباری گفت: من استعداد زیادی در او می بینم. من سعی می کنم بدون اجبار او را راهنمایی کنم. من از او می خواهم او کشف کند که دوست دارد چه کاری انجام دهد. سپس معلوم شد که او این هنرمند نقاشی دیواری شگفت انگیز با استعداد بسیار است. با هر پروژه ای که او انجام می دهد، مردم از زیبایی کار او و میزان جزئیات و کمال آن شگفت زده می شوند. کار کردن با او برای من لذت بخش است. من معمولاً مدیریت میکنم ، اما گاهی اوقات  من دستیار او هستم و آن را دوست دارم. ” براون افزود: “این برای من نیز عجیب است.” من شروع به کمک به او کردم و سپس او به من کمک می کند و من می گویم: نه! شما هنرمند بزرگ و مشهور در سراسر جهان هستید. چرا به من کمک می کنید؟ “خوب است زیرا ما دو سبک هنری کاملاً متفاوت داریم اما می توانیم به راحتی به یکدیگر کمک کنیم. و من می توانم همه کارها را انجام دهم، مگر زمانی که او خوشنویسی افسانه ای خود را انجام میدهد.”

براون گفت که از «دعاهای ناگفته» که یک هنرمند خیابانی خلق می کند لذت می برد. این مهم است که به مردم نشان دهم که فقط به خاطر مسلمان بودنم، و به خصوص به خاطر داشتن حجاب، من محدود نمی شوم و از هیچ چیزی باز داشته نمی شوم. «بله، الان در  گرمای مرده ماه اوت در  ۹۴ درجه است. و بله، من با لباس های کامل، هدبند، زیرروسری، روسری و آستین های بلند که نمی توانم بالا بزنم، گرمم هست. من در این آسانسور اذیت می­شوم اما من اهمیتی نمی دهم چون خیلی خوشحالم و در جایی که می خواهم هستم.

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

قسمت اول

قسمت دوم

اشتراک گذاری :


  1. بهمن نوعدوست گفت:

    سلام .آیه۸۵سومین سوره آخرین کتاب الله:
    وهزکس غیرازاسلام دینی…ومن یبتغ غیرازاسلام.
    AND WHO EVER DE.
    موفق باشید.مرحبااحسنت.

آخرین اخبار