تاریخ انتشار :

میدل ایست

گرویدن به اسلام از سوی ژاپنی ها برای ازدواج افزایش یافته است

میدل ایست در گزارشی اعلام کرد: تعداد مسلمانان در ژاپن روبه افزایش است، به طوری که این کشور به موطنی برای افزایش جمعیت مسلمانان تبدیل شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) پایگاه خبری میدل ایست انگیس با انتشار گزارشی اعلام کرد: تعداد مسلمانان در ژاپن روبه افزایش است . این مسئله تنها به دلیل مهاجران نیست، بلکه به دلیل گرویدن ژاپنی به دین مبین اسلام است.

در این گزارش آمده است: تعداد مساجد از چهار مسجد در دهه ۸۰ به ۱۱۰ مسجد امروز رسیده است. شهر کوبه، ششمین شهر بزرگ ژاپن و مرکز استان هیوگو موطن نخستین مسجد در ژاپن است که سال ۱۹۳۵ میلادی ساخته شد.

ساخت بزرگ ترین مسجد در این کشور معروف به «توکیو کامی»پس از گذشت سه سال از ساخت نخستین مسجد در سال ۱۹۳۸ میلادی توسط ترک ها انجام شد. سپس بازسازی  و افتتاح آن در سال ۲۰۰۰ میلادی صورت گرفت. گنجایش مسجد اصلی درتوکیو به یک هزار و ۲۰۰ نمازگزار می رسد.

میدل ایست به نقل از پرفسور«هیروفومی تانادا» کارشناس ژاپنی در امور اسلام نوشت: تعداد مسلمانان در مجمع الجزایر ژاپن بین ۱۱۰ هزار و ۱۲۰ مسلمان در سال ۲۰۱۰ میلادی بوده است.

تانادا می گوید: این تعداد در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۳۰ هزار یعنی دوبرابر شد که از این تعداد ۱۸۳ نفر آنها غیرژاپنی و از کشورهای اندونزی، پاکستانی و بنگلادشی هستند. مسلمانان عرب نزدیک به شش هزار نفر آنها تشکیل می دهد. این درحالی است که نزدیک به ۴۶ هزار آنها از مسلمانان ژاپنی هستند.

در این گزارش آمده است: با وجود افزایش بسیار زیاد تعداد مسلمانان، آنها همچنان درصد بسیار کمی از ساکنان ژاپن را تشکیل می دهند. تعداد جمعیت ژاپن ۱۲۶ میلیون نفر است که بیشتر آنها  از شینتو و بودا پیروی می کنند.

تانادا افزایش تعداد مسلمانان در این کشور را با افزایش مهاجرت مرتبط می داند و می گوید: مهاجران مسلمان برای کار،تحصیل و اسکان به ژاپن آمده است. گرویدن به اسلام از سوی ژاپنی ها برای ازدواج افزایش یافته است.

تانادا معتقد است که ژاپن باید خود را با این تغییر جمعیتی وفق دهد و برای همزیستی چند فرهنگی تلاش کند و بر نیاز بر افزایش تعامل بین فرهنگ اصرار کند.

این پرفسور وجود مطالب منفی درباره مسلمانان در ژاپن را نفی نمی کند و دلیل آن را پوشش رسانه ای حملات تروریستی منتسب به مسلمان می داند.

تانادا در دهه ۹۰ در پروژه های پژوهشی در مصر فعالیت می کرد و کتاب «مساجد در ژاپن: فعالیت های اجتماعی برای مسلمانان ساکن ژاپن» را تالیف کرد.

در این گزارش آمده است: مجمع الجزایر ژاپن شاهد افزایش تعداد مسلمانان از نسل دوم و سوم هستند. این مسلمانان دورگه ای خواهند بود که در معرض تنوع فرهنگی قرارخواهند گرفت. به همین دلیل باید پل هایی بین جامعه کنونی و جامعه مسلمان ایجاد شود.

در این گزارش آمده است: ژاپن درحال تطبیق با رشد گردشگری اسلامی و جامعه مسلمان آن است. درحال حاضر نزدیک به ۸۰۰ رستوران حلال در ژاپن وجود دارد که غذاهایی حاوی گوشت حلال تایید شده ارایه می دهند نه گوشت خوک و نه الکل.

براساس این گزارش، موسسه های بسیاری نیاز مسلمانان را پاسخ می دهند. دولت ژاپن حتی بخش خصوصی تلاش زیادی برای استقبال از مسلمانان در ژاپن انجام می دهد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار