تاریخ انتشار :

امریکا

عذرخواهی نماینده افراطی واسلام ستیز امریکایی از مسلمانان

یک نماینده تندرو جمهوری‌خواه عضو مجلس نمایندگان آمریکا پس از اظهارات اسلام‌هراسانه ناچار به عذرخواهی از جامعه مسلمانان شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از ای بی سی، لارن بوبِرت عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا دیروز جمعه بابت اظهارات اخیرش از مسلمانان عذرخواهی کرد.

این نماینده تندرو حامی رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: از هر فردی در جامعه مسلمانان که با اظهاراتم درباره نماینده ایلهان عمر به او توهین کرده‌ام، عذرخواهی می‌کنم.

بوبرت در ادامه نوشت: با دفتر ایلهان عمر تماس گرفتم تا مستقیماً با او صحبت کنم. تفاوت‌های سیاسی زیادی وجود دارند که بدون این انحرافات غیرضروری بر آن‌ها تمرکز شود.

این قانون‌گذار طرفدار آزادی حمل سلاح در آمریکا چند روز پیش در یک سخنرانی گفته بود هنگامی که با ایلهان عمر در آسانسور ساختمان کنگره بود، مشاهده کرد یک مأمور پلیس کنگره به سمت آسانسور می‌دود.

او در ادامه گفت: با خودم گفتم خب، او (ایلهان عمر) کوله پشتی به همراه ندارد پس اتفاقی برایمان نمی‌افتد.

ایلهان عمر در واکنش به این اظهارات توهین‌آمیز بوبرت در پیامی توئیتری او را «لوده» خطاب کرده و نوشت: تعصبات ضد اسلامی خنده‌دار نیستند و نباید عادی‌سازی شوند.

او در ادامه نوشت:‌ کنگره نباید به مکانی تبدیل شود که در آن استعارات خطرناک و حاوی نفرت علیه مسلمانان مورد محکومیت قرار نگیرند.

در همین روز، رهبران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای از بوبرت درخواست کردند از اظهارات خود به‌طور کامل عقب‌نشینی کرده و از تکرار سخنان مشابه خودداری کند.

در این بیانیه آمده است: اظهارات و رفتارهای اسلام‌هراسانه مکرر و هدفمند نماینده کنگره، خانم بوبرت علیه دیگر اعضای کنگره از جمله ایلهان عمر عمیقاً توهین‌آمیز و نگران‌کننده است.

دموکرات‌ها که تلاش می‌کنند چهره‌ای حامی اقلیت‌های آمریکا از خود نشان دهند در بیانیه خود افزودند: عدم محکوم کردن لفاظی‌های آتش‌افروزانه و متعصبانه مکرر جمهوری‌خواهان این حزب از سوی [کوین] مک‌کارتی و دیگر رهبران این حزب در مجلس نمایندگان غیرقابل تحمل است.

آن‌ها در ادامه نوشتند: از رهبری جمهوری‌خواهان می‌خواهیم به این اولویت رسیدگی کرده و در نهایت اقدامی واقعی برای مقابله با نژادپرستی انجام دهند.

بوبرت پیش از پیروزی در انتخابات کنگره گفته بود، با سلاح گرم در جلسات مجلس نمایندگان آمریکا حاضر خواهد شد و پس از آن نیز از پلیس کنگره درخواست کرد به او اجازه دهد با سلاح کمری در جلسات حاضر شود.

او که بارها با بستن سلاح به کمرش در کمپین انتخاباتی حاضر شده بود، از سوی ترامپ به عنوان «فردی مبارز» شناخته شده که هرگز در برابر جریان اصلی در کنگره سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

این قانون‌گذار جمهوری‌خواه پس از شکست ترامپ در انتخابات گفت در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا شرکت نمی‌کند. وی همچنین ترامپ را یکی از بزرگ‌ترین روسای جمهور آمریکا توصیف کرده است.

او سال گذشته و پس از حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا، در حالی در جلسه ویدئویی کمیته منابع طبیعی مجلس نمایندگان حاضر شد که پشت سرش تعداد زیادی از انواع سلاح گرم را چیده بود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار