تاریخ انتشار :

اداره ملی آمار انگلیس

محمد محبوب‌ترین نام نوزادان پسر در انگلیس و ولز در سال ۲۰۲۰

نام «محمد» در سال گذشته میلادی محبوب‌ترین نام نوزادان پسر در انگلیس و ولز اعلام شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از مسلم نیوز، بر اساس داده‌های اداره ملی آمار انگلیس (ONS)  نام «محمد» همراه با املای متفاوت آن، محبوب‌ترین نام نوزادان پسر در انگلستان و ولز در سال گذشته بود.

از آنجا که اداره ملی آمار این کشور اسامی نوزادان را همانطور که در شناسنامه نوشته شده رتبه‌بندی می‌کند، املای مختلف یک اسم را جداگانه به شمار می‌آورد. بنا بر این آمار نام «الیور» با چهار هزار و ۲۳۲ مورد در صدر نام‌های پسرانه سال گذشته انگلیس بود.

اما نام محمد با در نظرگرفتن املاهای متفاوت آن با ۶ هزار و ۷۸۴ نوزاد محبوب‌ترین نام انگلیس و ولز بوده است. در طول سال گذشته در سراسر انگلستان و ولز سه هزار و ۷۱۰ نوزاد به نام محمد (Muhammad)، هزار و ۶۱۵ نوزاد (Mohammed) و ۷۵۱ نوزاد (Mohammad) نامگذاری شدند که در مجموع، این نام را به محبوب‌ترین نام پسران این کشور تبدیل می‌کند.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که محمد در صدر فهرست اسامی نوزادان در لندن، شمال غرب انگلیس، یورکشایر و هامبر و غرب میدلندز قرار دارد که به طور گسترده نشان دهنده گسترش جامعه آسیایی در انگلیس است.

در همین حال، یوسف با ۶۲۰ نوزاد، نود و سومین نام محبوب پسران بود و ابراهیم با ۵۹۱ نوزاد به این نام در جایگاه ۹۸ قرار گرفت.

در دختران نیز نام اولیویا با ۳ هزار ۸۶۰ مورد در صدر فهرست اسامی دختران قرار گرفت و نام مریم با ۵۹۲ مورد در رده ۸۶ جای گرفت.

اقلیت مسلمان انگلستان نزدیک به ۳ میلیون نفر تخمین زده می شوند که عمدتا هندی، بنگلادشی و پاکستانی بوده و بیشتر آنها ساکن انگلیس به ویژه کلانشهر لندن هستند.

محبوبیت نام محمد در سال های گذشته در انگلیس و ولز رشد زیادی داشته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار