تاریخ انتشار :

اندونزی

ابتکار جالب صدور گواهی حلال دیجیتال برای شرکتهای خرد و متوسط ​در اندونزی

دانشگاهی در اندونزی در حال ساخت و توسعه سیستم صدور گواهی حلال دیجیتالی است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از Asia One، این سیستم صدور گواهی حلال دیجیتال به همت دانشگاه براویجایا (Brawijaya University) در حال ساخت است و کار آن صدور گواهی حلال دیجیتال برای شرکت‌های خرد و متوسط ​​(MSMEs) در اندونزی است.

هاگوس تارنو (Hagus Tarno) سرپرست این پروژه، در یک وبینار که با هدف بررسی این موضوع برگزار شده بود گفت: این سیستم اسناد را از مرحله پردازش تا صدور گواهینامه بایگانی می‌کند. با آرشیو کردن اسناد به صورت دیجیتال، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​می‌توانند نتایج ارزیابی را برای هر مرحله از فرآیند صدور گواهی حلال مشاهده کنند.

تارنو تصریح کرد: شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که از طریق دانشگاه براویجایا درخواست  صدور گواهی حلال داشته باشند به سیستمی هدایت خواهند شد که به آنها در تهیه و پر کردن اسناد کمک می‌کند. در ادامه روند صدور گواهینامه، سیستم دیگری وجود خواهد داشت که اطمینان حاصل می‌کند که کسب و کار آنها واجد شرایط صدور گواهی‌ حلال است یا نه.

وی افزود: در حال حاضر از طرف اداره تعاون و شرکت‌های کوچک و متوسط، منطقه ملنگ (Malang) که دانشگاه براویجایا در آنجا واقع شده، ۱۰۰ درخواست گواهی حلال وجود دارد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار