تاریخ انتشار :

نیوزیلند

رشد صادرات گوشت حلال در نیوزلند

صادرات گوشت حلال از نیوزیلند در ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱(دهم مهرماه ۱۳۹۹ تا هشتم مهرماه ۱۴۰۰) ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از Rural News Group، بر اساس گزارش انجمن صنعت گوشت نیوزیلند (MIA)، صادرات گوشت قرمز دارای گواهی حلال در طول فصل ۲۰۲۰-۲۱، ۱۳ درصد افزایش یافت و بیشتر این محصولات به بازارهای کشورهای غیراسلامی صادر شد.

نیوزیلند در مجموع ۴۷۱,۰۷۲ هزار تن محصولات حلال در طول فصل (۱۲ ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱) صادر کرد که ۴۶.۵ درصد از کل آنها را صادرات گوشت قرمز و احشاء تشکیل می‌داد.

چین با خرید ۳۴۱,۶۱۸ هزار تن، بزرگترین بازار گوشت گواهی حلال نیوزیلند در فصل ۲۰۲۰-۲۱ بود. بعد از چین، ایالات متحده با ۲۰.۰۴۳ هزار تن دومین مقصد صادرات گوشت حلال است و پس از آن کانادا، عربستان سعودی و مالزی با ۷۲۸۹ تن قرار دارند.

به گفته سیرما کاراپیوا (Sirma Karapeeva)، مدیر اجرایی MIA، رشد صادرات حلال دلیلی بر اهمیت حیاتی این حوزه و نیروی کار کوچک اما مهم آن در نیوزیلند است.

کاراپیوا گفت: به عنوان یک صنعت، ما به ۲۵۰ قصاب مسلمان واجد شرایط نیاز داریم تا بتوانیم از همه ظرفیت تولید محصولات گوشتی حلال استفاده کنیم. مشکل ما این است که جامعه مسلمانان نیوزلند بسیار کوچک بوده و فرصت‌های ما را برای استخدام کامل در داخل محدود می‌کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار