تاریخ انتشار :

لندن

جوان مسلمانی که به قهرمان، در انگلیس تبدیل شد

یک جوان مسلمان سومالیایی تبار ساکن انگلیس به دلیل نجات یک زن مسن از مرگ به یک قهرمان در این کشور تبدیل شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از الجزیره، یک جوان مسلمان سومالیایی چند روز پیش هنگام نجات یک زن مسن در غرب لندن کشته شد و به یک قهرمان واقعی در انگلیس تبدیل شده است.

«علی ابوبکرعلی» (۲۰ ساله) هفته گذشته برای کمک به بتی والش(۸۲ ساله) که خارج از فروشگاهی در نزدیکی خانه اش در منطقه برنتفورد در غرب لندن مورد ضرب و شتم قرار گرفت، وارد عمل شد و در این حادثه به قتل رسید.

این حادثه ساعاتی پس از پایان کار جلسه تمرینی تیمی علی ، دانشجوی دانشگاه کینگستون در باشگاه بستکبال محلی رخ داد.

میزان کمک های مالی در صفحه « GoFundMe» برای گرامیداشت یاد و خاطره این جوان مسلمان تنها در دو روز نزدیک به ۱۲۰ هزار دلار بود.

مایکل کوینتو، بازیکن سابق بسکتبال بین المللی و بنیانگذار باشگا بسکتبال که علی در آن مربیگری می کرد، می گوید: علی صادق ترین، وفادارترین و دلسوزترین فردی بود که تا به حال دیده ام.

کوینتو از تلاش این جوان مسلمان سومالیایی برای کمک به این زن مسن تعجب نکرد، وی می گوید: او مستحق این حادثه نبود، او انسانی بی گناه و بسیار پاک بود.

این بازیکن سابق بسکتبال می گوید: بچه هایی که علی به آن آموزش می داد، بین ۶ تا ۱۰ ساله بودند. آنها مهربانی و علاقه او به ورزش را به یاد خواهند داشت. او باعث شد تا آنها احساس ستاره بودن کنند. او کسی بود که باعث می شد که خودتان را بیشتر باور کنید.

در صفحه گوفند می که برای گرامیداشت یاد و خاطره و تجلیل از مهربانی او ایجاد شده است، آمده است که برادر عزیز، جوانی مهربان، متواضع و شوخ طبع را از دست داده ایم.

بی بی سی گزارش داد: مظنون اصلی این قتل «نوریس هنری»(۳۷ ساله) روز دوشنبه به اتهام قتل علی و تلاش برای قتل والش در دادگاه حاضر شد و روز چهارشنبه نیز دادگاهی داشته است.

کوینتو قصد دارد تا شنبه آینده در بوستان نزدیک مکان حادثه تحصن اعتراض آمیزی برگزار کند.

وی می گوید: من همه تلاشم را می کنم تا کمی مثل خودم زندگی کنم، زیرا حتی در ۴۰ سالگی احساس می کنم که او درباره مهربانی و صبر بسیار به من آموخته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار