تاریخ انتشار :

روسیه

تلاش مسلمانان مسکو برای ساخت نمازخانه و مسجد

مفتی اعظم مسکو از تلاش مسلمانان پایتخت روسیه برای ایجاد نمازخانه در ایستگاه‌های مترو و مراکز خرید برای اقامه نماز واجب بدون ایجاد زحمت برای سایر شهروندان خبر داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از اسپوتنیک عربی، الدار علاءالدینوف، امام جماعت مسجد جامع مسکو، تصریح کرده است که در حال حاضر مشغول ایجاد نمازخانه‌ها در مؤسساتی از جمله فرودگاه‌ها، مراکز مرتبط به بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و برخی دیگر از مراکز درمانی هستیم و در این راستا در تلاش هستیم تا در این زمینه با مراکز خرید به توافق برسیم.

وی افزود: ممکن است ویدئوهایی را در اینترنت مشاهده کنید که مؤمنان نماز واجب را در راهروهای ایستگاه‌های مترو ادا می‌کنند. مفتی مسکو خاطرنشان کرد: اقامه نماز در اماکن عمومی رویه‌ای است که مسلمانان به دلیل نبود نمازخانه‌های کافی در شهر مجبور به توسل به آن هستند.

وی همچنین گفت به یاد داشته باشید که مردم در مترو و معابر عمومی نماز می‌خوانند، زیرا نماز اساس زندگی مسلمان است و بر مؤمن واجب است که نمازهای پنج‌گانه خود را در اوقات معین و در هر جا که میسر بود، به جا آورد. به گفته مفتی، تعداد مسلمانان مسکو از ۳ تا ۳,۵ میلیون نفر است که از این تعداد ۲ میلیون نفر ساکنان دائمی شهر و بقیه مهاجران هستند، در حالی که در پایتخت تنها چهار مسجد، و همچنین تعدادی نمازخانه دارد.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار