تاریخ انتشار :

از بالفور تا ابراهام

۶۷ کلمه که به موجبش فلسطین را غصب کرده‌اند

اعلامیه بالفور یکی از عجیب ترین اسناد بین المللی تاریخ است، زیرا به موجب آن یک دولت استعمارگر، سرزمین (فلسطین) را که مالک آن نبود، به نیابت از کسانی که مالکش بودند (فلسطینیان) به کسانی بخشید که اصلاً استحقاق آن را نداشتند (صهیونیست ها)،

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) عمر ابو سمرهدوم نوامبر سالگرد صدور اعلامیه بالفور که به عنوان پیش‌زمینه تاریخی برای ایجاد یک کشور ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین شناخته می شود، است.
بیانیه بالفور دو پیامد غیر مستقیم داشت، یکی پیدایش یک حکومت یهودی و دیگری وضعیت مزمن درگیری بین عرب‌ها و یهودی‌ها در غرب آسیا. این بیانیه هم بخاطر ناکامی انگلیس در اجرای مفاد آن در فلسطینو هم به خاطر رخدادهای گسترده‌تر آن در این منطقه عنوان «گناه نخستین»انگلیس را گرفته‌است.

 

بیانیه بالفور چیست؟
نامه‌ای تاریخی است که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه انگلیس ، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست مدار یهودی و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شده‌است و در آن از موضع مثبت دولت انگلیس برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان  در سرزمین فلسطین » خبر داده‌است.

 

وعده ای از طرف کسانی که مالکیت  ندارند به کسانی که لیاقت ندارند

در یک جمله می توان گفت که اعلامیه بالفور یکی از عجیب ترین اسناد بین المللی تاریخ است، زیرا به موجب آن یک دولت استعمارگر، سرزمین (فلسطین) را که مالک آن نبود، به نیابت از کسانی که مالکش بودند (فلسطینیان) به کسانی بخشید که اصلاً استحقاق آن را نداشتند (صهیونیست ها)، فاجعه ای که به نحو بی سابقه ای در تاریخ به اشغال یک سرزمین و آواره شدن یک ملت منجر گردید.

 

از بالفور تا ابراهام

در مقایسه با توافق (ابراهام) که عادی سازی امارات، بحرین و اسرائیل را ایجاد کرد، بر اساس متون صادر شده توسط کاخ سفید پس از امضای توافقنامه در سپتامبر گذشته، این توافق شامل برچیدن ضمنی آنچه به عنوان “درگیری اعراب و اسرائیل” شناخته می شود، بود. ” در این بیانیه، برقراری صلح و روابط کامل دیپلماتیک بین طرف های خود، با به رسمیت شناختن حاکمیت طرفین و حق خود برای زندگی در صلح، تصریح شده است. همانطور که اعلامیه بالفور اعطای حق به یهودیان برای ایجاد “وطن” خود در فلسطین را تصریح کرد، توافق نامه های عادی سازی اعراب حق حاکمیت کامل اسرائیل را بر این سرزمین داد. همچنین تلویحاً برجسته‌ترین گام‌های معامله قرن، یعنی انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم به عنوان «پایتخت متحد اسرائیل» را پذیرفت و آن را تنها به عنوان یک مکان مذهبی تلقی کرد و این توافق را «فرصت» توصیف کرد. برای زیارت مسلمانان از سراسر جهان به مسجد الاقصی.

وهمچنان که بیانیه بالفور به یهودیان حق‌داده که بیایند وفلسطین را بگیریند بدون اینکه فلسطینیان که ساکن اصلی اون سرزمین موافقت بدهند، ابراهام (عادی سازی روابط میان اسرائیل وکشوری‌های عربی) مجبور کرد برخی از کشورهای نوکر عربی که مطیع شیطان بزرگ هستند (آمریکا) اعتراف کنند که فلسطین میهن اصلی یهودیان است بجای اینکه از فلسطین‌ها ومسلمان ها دفاع کنند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار