تاریخ انتشار :

روسیه

روسیه هزارو صدمین سالگرد ورود اسلام به خاک خود را جشن می گیرد

جشن ظهور هزاره ای اسلام در روسیه بدون شک یکی از رویدادهای شاخص سال ۲۰۲۲ از مسکو تا کازان، پایتخت تاتارستان است درحال حاضر هم در همه دستور فعالیت ها از جمله ولادیمیر پوتین مرد قدرتمند کرملین قرار دارد. 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری   سالروزتاریخ حضور اسلام در قلمرو وسیع روسیه در سال ۲۰۲۲ با عزت جشن گرفته می شود. سال آینده در منطقه ولگا برای ۳۰ میلیون مسلمان ساکن در آنجا این اتفاق رقم خواهد خورد. تاتارها هم با تعداد شش میلیون نفر مسلمان بزرگترین جامعه اسلامی این کشور را تشکیل می دهند.

بااین وضعیت آیا سپیده دم تازه ای در افق دین دوم فدراسیون روسیه طلوع خواهد کرد؟! نمایندگان مجلس خود را برای تدارک یک سالگرد مهم آماده می کنند: هزار وصد ومین سالگرد ورود اسلام؟! خیلی ها هستند که امیدوارند و تمایل دارند که مراسم بزرگداشتی که در پیش است به بهترین شکل برگزار شود. به همین مناسبت، حدود ۱۴ کتاب در این رابطه با دقت توسط شورای امور مذهبی روسیه انتخاب شده که مرتبط با الهیات، تاریخ و فرهنگ اسلامی هستند و به طور رسمی ارائه و تبلیغ می شود. در این میان، تک نگاری دمیر محی الدین، دست راست رئیس شورای مفتیان روسیه، شیخ عین الدین، با عنوان «اسلام روسی: درجستجوی سوبژکتیویسم سیاسی» به طور خاص تقدیر خواهد شد. دانستن اینکه چگونه یک مسلمان روسی خود را به عنوان شهروند معرفی می کند، موضوع اصلی این کتاب جذاب است.

جشن ظهور هزاره ای اسلام در روسیه بدون شک یکی از رویدادهای شاخص سال ۲۰۲۲ از مسکو تا کازان، پایتخت تاتارستان است درحال حاضر هم در همه دستور فعالیت ها از جمله ولادیمیر پوتین مرد قدرتمند کرملین قرار دارد. گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری   

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار