تاریخ انتشار :

شیخ طوسی

نمازی در ظهر جمعه، که بلاها و حوادث در طول هفته را دور می‌کند

شیخ طوسی در کتاب‏ «مصباح المتهجد» فرموده است: از امامان علیهم السلام روایت شده: هر که در روز جمعه پس از نماز ظهر دو رکعت نماز به جای آورد تا جمعه دیگر دچار فتنه‬ و‬ حادثه‏ ای ناگوار نمی شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  همه انسان‌ها با توجه به میل به بقا و دوری از بلاها و اتفاقات ناگوار درصدد دستیابی به راه‌هایی هستند که آنها را از ابتلاء به حوادث ناگوار محافظت کند. یکی از مهم‌ترین این اقدامات دادن صدقه و دعا و نماز خواندن است. در منابع حدیثی، دعاهایی در جهت حفظ و سلامت جان و مال انسان از هر شر و بلایی؛ مانند سرقت و… آمده است.

شیخ طوسی در کتاب‏ «مصباح المتهجد» فرموده است: از امامان علیهم السّلام روایت شده: هر که در روز جمعه پس از نماز ظهر دو رکعت نماز به جای آورد، و در هر رکعت بعد از سوره «حمد» هفت بار «قل هو اللّه احد» بخواند و پس از نماز بگوید:

اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ الَّتِی حَشْوُهَا الْبَرَکَهُ وَ عُمَّارُهَا الْمَلائِکَهُ

خدایا! مرا از اهل بهشت قرار ده، آن بهشتی که انباشته از برکت و نعمت است و آبادکنندگانش فرشتگان هستند،

مَعَ نَبِیِّنَا مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ أَبِینَا إِبْرَاهِیمَ عَلَیْهِ السَّلامُ.

در کنار پیامبر، محمّد (درود خدا بر او و خاندانش باد) و پدرمان ابراهیم بر او درود و سلام باد.

تا جمعه دیگر دچار فتنه‬ و‬ حادثه‌ای ناگوار نشود، و حق تعالی او را در کنار و به همراه محمّد صلی اللّه علیه و آله و اهل بیتش و ابراهیم علیه السّلام بگذارد. علاّمه مجلسی رحمه اللّه فرموده: اگر این دعا را فردی که سیّد نیست بخواند به جای «وَ اَبِینَا» بگوید «وَ اَبِیهِ»

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار