تاریخ انتشار :

فرانسه

فرانسه با برگزاری کمپین حجاب توسط شورای اروپا مخالفت کرد و آن را ضد حقوق بشر خواند

دولت فرانسه اعلام کرد با کمپین اتحادیه اروپا در حمایت از حجاب مخالف بوده و آن را لغو کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از القدس العربی، دولت فرانسه مانع از فعالیت پویشی شد که شورای اروپا در چارچوب مبارزه با تبعیض علیه زنان محجبه به راه انداخته است.

سارا هری، وزیر دولت فرانسه که مسئول امور جوانان است، گفت که از پویش این شورا شوکه شده است.

وزیر امور جوانان فرانسه، دیروز در گفت‌وگو با شبکه LCI گفت که این کلیپ تبلیغاتی، پوشیدن حجاب را تشویق می‌کند و این با ارزش‌های فرانسوی در تضاد است.

وی ادامه داد: ما این موضوع را محکوم می‌کنیم و فرانسه رد این پویش را (به شورای اروپا) اعلام و آن را لغو کرده است.

او مدعی شد که فرانسه از سکولاریسم و آزادی مذهب دفاع می‌کند، اما این کمپین از حجاب حمایت می‌کند. به دنبال لغو این پویش، شورای اروپا توییت‌های منتشر شده در این چارچوب را از حساب توییتری خود حذف کرد.

شورای اروپا، در ۲۸ ماه اکتبر گذشته کمپینی که شامل تصاویری در دفاع از زنان محجبه علیه تبعیض بود و بر روی این تصاویر عباراتی همچون «آزادی در حجاب»، «حجاب اختیاری است»، «حجابم را بپذیر» نوشته شده بود.

فروردین ماه امسال، بانوان مسلمان در فرانسه در اعتراض به قوانین ضد حجاب دولت این کشور، پویشی در شبکه‌های اجتماعی هشتگی تحت عنوان «دستانتان را از حجاب من بردارید» به راه انداختند.

این هشتگ و پویش اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی فرانسوی نشان‌دهنده خشم گسترده بانوان مسلمان در فرانسه در اعتراض به تصویب قانونی در پارلمان این کشور است که موجب به حاشیه راندن بانوان مسلمان می‌شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار