تاریخ انتشار :

نیویورک

انتخاب اولین عضو مسلمان در شورای شهر نیویورک

نخستین عضو مسلمان شورای شهر نیویورک که یک زن بنگلادشی‌تبار است، وعده داد که در راه تأمین امنیت برای همه اقلیت‌ها و مسلمانان این شهر تلاش می‌کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از نیویورک تایمز، شهر نیویورک، جمعیت متنوعی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است اما شورای این شهر هرگز یک فرد آسیایی یا مسلمان را در میان اعضای خود نداشته است.

زمانی که شاهانه حنیف، کارمند سابق شورای شهر، در یکی از مناطق بروکلین در انتخابات شورای شهر پیروز شد، اوضاع تغییر کرد.

حنیف که بنگلادشی‌تبار است، اولین زن مسلمانی است که در تاریخ این شورا به عضویت آن انتخاب شد. این شهر محل زندگی حدود ۷۶۹ هزار  مسلمان است.

او یکی از دو نامزد تاریخ‌ساز آسیایی بود که پیروز شد. دومین فرد، شکر کریشنان، هندوتبار بود.

شاهانه حنیف در بیانیه‌ای گفت که او مفتخر است که اولین زن مسلمان در شورا و اولین زن نماینده یک دین در حوزه انتخابیه خود است. او افزود: ما با هم در حال ساختن یک شهر ضد نژادپرستی هستیم. ما سزاوار شهری هستیم که از آسیب پذیرترین افراد خود محافظت کند، شهری که دارای آموزش عادلانه باشد، شهری که در راه حل‌های بحران‌های آب و هوایی توسط جوامع محلی تنظیم و اداره می‌شود؛ شهری که در آن همسایگان مهاجر ما احساس کنند در خانه خود هستند و شنیده می‌‌شوند و در امنیت هستند. این کار مستلزم آن است که همه ما به حضور خود ادامه دهیم، حتی اگر انتخابات تمام شده باشد.

از سوی دیگر اریک آدامز، سیاه‌پوستی که خود پیش‌تر عضو نیروهای پلیس بوده توانست شهردار نیویورک شود. آدامز که یک دمکرات است دومین سیاه‌پوستی است که توانسته شهردار این کلانشهر آمریکا شود. آدامز گفت که خود بارها هدف نژادپرستی نیروهای پلیس قرار گرفته و قصد دارد جلوی این اقدامات را بگیرد. وی همچنین به مردم نیویورک قول داده امنیت بیشتری برای آنها تأمین کند.

شهردار جدید نیویورک کار دشواری برای از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در بزرگترین شهر آمریکا دارد چرا که شیوع کرونا ضربات اساسی به این شهر وارد کرده است.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار