تاریخ انتشار :

تلاش کارگردان اهل شیلی برای معرفی امام حسین(ع) به مردم آمریکای جنوبی

یک کارگردان اهل کشور شیلی برای ساخت فیلمی در معرفی امام حسین‌(ع) و آیین‌های زیارت حرم این امام، به کربلا سفر کرده و در حال تهیه یک فیلم مستند است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری نون، جرج سعید، کارگران اهل جمهوری شیلی در آمریکای جنوبی است که در حال تولید فیلمی درباره مبانی مشترک ادیان توحیدی است. او اخیراً به شهر کربلای مقدس هم سفر کرد تا تصویری زنده از حرم امام حسین(ع) و شهر کربلای مقدس که سالانه میلیون‌ها زائر را جذب می کند، منتقل کند.

سعید با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در قاره آمریکا شناخت محدودی از امام حسین(ع) دارند، گفت که قبلا یک بار به کربلا سفر کرده بود و اولین فیلمی که دو سال پیش ساخت، تاثیر مثبتی روی منطقه آمریکای جنوبی بویژه برزیل برجای گذاشت.

وی تشریح کرد: برزیلی‌ها درک اشتباهی از شیعیان داشتند، اما آن فیلم، سخاوت و بخشندگی شیعیان عراق را در هنگام زیارت اربعین به آنها نشان داد.

این کارگران شیلیایی ادامه داد: اما سفر فعلی من به عراق، دومین سفرم به این کشور است. اکنون در حال ساخت فیلمی درباره مبانی مشترک ادیان توحیدی هستم و می‌خواهم به شهر اور و مقام ابراهیم پیامبر نیز سفر کنم و ثابت کنم که ما برابر هستیم.

وی افزود: شناخت ما از کربلا و امام حسین(ع) محدود است، زیرا اطلاعات در همه جا در دسترس نیست.

سعید در ادامه اظهار کرد: از پروژه‌های جدید اطراف حرم امام حسین(ع) و به طور کلی توسعه شهر کربلا شگفت‌زده شدم؛ زیرا وضعیت این شهر با دو سال پیش تفاوت کرده است.

این کارگردان شیلیایی در پایان سخنانش گفت: پیامی که می‌خواهم برسانم این است که هر فردی باید احساس همدردی، عشق و مهربانی داشته باشد و برای همه ادیان، صلح، محبت، احترام و عدالت اجتماعی را خواستارم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار